Avatar billede richardski Praktikant
21. januar 2008 - 12:54 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Hvem hoster deenne hjemmeside?

Kan nogen herinde oplyse hvor www.brian-marianne.dk er hosted. Umiddelbart ser det ud til at det er hos gratisDNS.dk (GDNS) hvilket også er blevet bekræftet. Men de hoster ikke domænet men henviser blot til et andet sted uden for deres rækkevidde som jeg ikke kan finde oplysninger om.
Avatar billede jgni Nybegynder
21. januar 2008 - 13:02 #1
gratisDNS hoster aldrig. De har et lille søsterfirma der gør.

I det der tilfælde kunne det jo være en maskine i en ellers baggård. Det er næsten umuligt at finde ud af.
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2008 - 13:02 #2
Umiddelbart ligger den hjemmeside på følgende ip 85.235.239.61, den kan du jo bare slå op og se hvem den tilhører, fx. via http://ip-lookup.net/
Avatar billede bacardil Nybegynder
21. januar 2008 - 13:19 #3
Webpartner
Avatar billede richardski Praktikant
21. januar 2008 - 13:28 #4
Jeg kan se ipadressen men ikke hvem der hoster den!

Det er ikke webpartner! Jeg har haft ringet og forhørt mig min de oplyser at de skulle hoste den!
Avatar billede bacardil Nybegynder
21. januar 2008 - 13:37 #5
Måske vil de ikke oplyse det - det ser ud til, at de har gang i noget med ertele.dk, men det skulle vist være webpartner der ejer det, ser det ud til.
Avatar billede felix- Nybegynder
21. januar 2008 - 17:24 #6
IP adressen (85.235.239.61) er af Ventelo (tidligere webpartner) allokeret til en kunde ved navn Updata Danmark. At dømme ud fra IP adressens PTR record (85.235.239.61 to 85-235-239-61.dsl.ertele.dk) ville det mest af alt ligne en DSL forbindelse fra Ventelo, som måske er videresolgt/udlejet af Update Danmark.

At dømme ud fra de domæner der ligger på serveren (meget få), http://dom.ter.dk/?ip=85.235.239.61, ville jeg skyde på at det er en lille server der anvendes af en eller anden webdesigner.

At dømme ud fra koden på http://www.dronningborgboldklub.dk/ (som ligger på samme server) sammenlignet med den side du henviser til, så er der god sandsynlighed for at det er den samme der står bag de to sider.

Så min konklusion vil være at hvis du forventer at finde en decideret hostingvirksomhed som står for hosting af siden i form af et webhotel, så leder du forgæves. Det er mest sandsynligt at det bare er en lille hobbydesigner med egen server, vil jeg tro. Og så heller ikke mere detektivarbejde i dag ;)

Hvad drejer det sig om, om man må spørge?
Avatar billede droopy Nybegynder
21. januar 2008 - 23:27 #7
i følge http://netnationen.dk/search/server/85.235.239.61/
er det en ADSL ip fra TDC og du kan se på siden der hvor mange sider den maskine hoster..

-Per
Avatar billede richardski Praktikant
20. februar 2008 - 05:40 #8
Det førte mig ikke til noget konkret, så jeg lukker!