Avatar billede boeniz Novice
26. januar 2008 - 14:19 Der er 8 kommentarer

Simpel udregning af timetal

Hej eksperter.

På mit job har vi fået nyt lønsystem, som er langt fra tilfredsstillende, så lidt mere selvkontrol end jeg har været vant til, er vist på sin plads...

Det nye er, at lønseddelen kun oplyser et samlet timetal pr uge, hvor vi førhen kunne se timetallet dag for dag.

Mit spørgsmål er så, om der ikke findes et simpelt regneark, hvor man indtaster mødetidspunktet og "gå-hjem-tidspunktet" og frem popper dagens timetal og til sidst endelig ugens samlede timetal?

Skal måske lige sige, at jeg ved nada om selv at lave et regneark, men hvis nu der findes en slags skabelon i forvejen, ku' den måske mailes til mig eller blot et link?

Håber I kan være mig til hjælp. På forhånd tak.
Avatar billede mugs Novice
26. januar 2008 - 14:22 #1
Måske kan du få hjælp her:

http://www.eksperten.dk/artikler/681
Avatar billede jkrons Professor
26. januar 2008 - 22:55 #2
Det er er meget vanskeligt at sige, om der findesn oget i forvejen, for det afæhnger langt hen ad vejen af, hvordan dine arbejdstider kan ligge.
Avatar billede sv1sson Nybegynder
27. januar 2008 - 19:54 #3
Kunne du fortælle lidt mere om dine behov? hvor lang en periode skal timerne tælles sammen for af gangen? har du behov for at føre timer videre til næste periode? skal der skelnes mellem almindelige timer og overtimer? osv osv...
Jeg tror jeg har et regneark du ville kunne bruge uden de store ændrnger. Hvordan vil du helst have en kopi leveret?
Avatar billede boeniz Novice
28. januar 2008 - 17:54 #4
Tak for svarene og links, som var meget informativt omend en smule kringlet, når man er total novice i Excel og regneark overhovedet. Jeg har forsøgt mig lidt frem, men er ikke helt tilfreds, idet min lønseddel arbejder i hundrededeleminutter (1 time=100), og den kan jeg altså ikke kringle...

Kan lige forklare lidt mere om min hverdag :-)

Mødetid hver dag er kl 05.00 og gå hjem tid efter snørklede pauseregler mv er kl 13.12, men normalt har jeg lidt overarbejde, så stempler først ud et sted mellem 14.30 og 15.00.

Jeg forestiller mig noget med, at jeg hver dag indtaster min mødetid - altså kl 05.00 i en celle, og min gå-hjem-tid (fx kl 14.38) i en anden celle, hvorefter dagens timetal (i hundrededeleminutter) udregnes. Når ugen er omme kan jeg så i en celle se mit samlede antal timer for dén uge (som af og til også tæller en lørdag). Er jeg naiv? :-D

Diverse tillæg er ikke så vigtige lige nu, men det ku da være fedt også at få dem integreret på et tidspunkt. Tror ikke, lige jeg kan overskue det lige nu. i første omgang er det det samlede timetal, der er vigtigst.

sv1sson: Vil meget gerne be om en kopi af det du har. prøv at sende til: boeniz@hotmail.com

på forhånd tak.
Avatar billede jkrons Professor
28. januar 2008 - 19:17 #5
Prøv med noget i denen stil:

Mødetid i B1, gå hjemtid i C1. Tiden beregnes i D1 med =(C1-B1)*2400
Formater resultatet som tal.
Avatar billede sv1sson Nybegynder
28. januar 2008 - 21:44 #6
Jeg prøver lige at tilpasse mit regneark til de behov du har beskrevet. Så sender jeg det til dig, så du kan afprøve om det virker efter hensigten.

Når det er sket vender vi tilbage hertil så andre kan få indsigt i løsningen.

Giv mig lige nogle få timer.
Avatar billede nixon_broste Nybegynder
03. februar 2008 - 17:21 #7
hej

hmm jeg har siddet i samme situation, og her derfor udviklet et skema til formålet vil du gerne have dette på mail ??
Avatar billede boeniz Novice
04. februar 2008 - 16:37 #8
nixon>> Jeg vil da meget gerne se dit løsningsforslag. Prøv at sende det til boeniz@hotmail.com.

sv1sson har også hjulpet mig en del, så forhåbenligt vender jeg snart tilbage med nogle afsluttende bemærkninger.