Avatar billede smeeden Nybegynder
27. januar 2008 - 15:54 Der er 1 kommentar og
1 løsning

isometrisk tegning i 2d

Hvis man tegner i 2d og har tegnet et emne set fra enden af, kan man så trække det i den ene side så det ligner isometrisk uden at de lodrette streger drejer med.
Avatar billede sorensfar Nybegynder
29. januar 2008 - 21:42 #1
I hvertfald ikke så det bliver ordentligt!
Til gengæld kan du hurtigt tegne det rigtigt isometrisk.
Skriv SNAP i kommansolinien og vælg derefter style - så får du muligheden for at vælge Isometrisk. Nu kan du med F5 (eller F4, kan ikke lige huske det, og sidder ikke med programmet), skifte mellem left-, right- og topisoview (også mens du er inde i en kommando, LINE feks.) Når du slår Ortho til (F8) tegner du nu i de iso-retninger der svarer til det view du befinder dig i. Og du tegner stadig målfast, selvom det nu er på skrå. (det er jo netop det der adskiller isometri fra perspektiv). Skal du tegne huller eller andet der er rundt, skal du bruge ELLIPSE kommandoen og derfra vælge Isocircle. Husk forresten lige, at slå snap fra (F9) når du har ændret til isostyle, ellers bliver det hurtigt irriterende. Endelig er det igen via SNAP kommandoen at du vender tilbage til normal style.
Håber du kan bruge det - det tager kun 5 min lige at vænne sig til at det går skråt.
Avatar billede smeeden Nybegynder
02. februar 2008 - 07:46 #2
Jeg havde håbet på at det andet kunne lade sig gøre , men jeg siger tak for hjælpen, det der ville nok hjælpe mig meget til hverdag.

Mvh
Smeeden