Avatar billede cmau Nybegynder
27. januar 2008 - 22:03 Der er 5 kommentarer

Hotmail har blockeret vores server

Hej eksperter

Jeg har et mega stort problem. Vi har lige fået en vhost med vores egen ipadresse som aldrig har været i brug før. Da vi så har testet med at sende mails fik vi hurtigt problemer med at sende til hotmails, men det er kun hvis vi sender via php. Når vi sender med squrrel mail går den igennem.

Vi har prøvet alt muligt, spf-record, forskellige headers alt vi har kunnet komme i tanke om. Vi har prøvet fra 15 forskellige domæner (alle på samme ip), men ingen går igennem når vi sender med php.

Jeg er ved at gå ud af mit gode skind, da mine venner bliver ved med at sige, at vi skal få det ordnet, så vi sende nyhedsbreve og opdateringsmails ud. Det har stået på i flere måneder nu og der synes simpelthen ikke at være nogen løsning.

Skal vi få en ny ip også få alle vores dns osv. ændret over på den eller hvad skal vi?

Jeg har ledt over alt på nettet uden svar og på postmaster.msn.com står der intet om hvad man skal gøre, hvis ens ip er blockeret.

Jeg har prøvet at slå os op på dnsstuff.com hvor den skrev alt var i den skønneste orden og vi er hverken listet i cbl eller nogen andre spam databaser.

Jeg håber nogen kan hjælpe os.

Mange hilsner
Dennis Drejer
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. januar 2008 - 22:07 #1
"forskellige headers" - prøv at sætte præcis de samme som squirrelmail bruger. Og prøv at sende een mail alene til hotmail. Så kan hotmail ikke se forskel.
Avatar billede cmau Nybegynder
27. januar 2008 - 22:21 #2
Hej erik

Hvordan finder jeg den præcise, kan jeg se den i squirrel mail eller hvor skal jeg finde den?

Alle vores tests er også lavet ved at sende enkelte mails, da vi slet ikke har turde sende til alle, pga. problemerne vi har haft.
Avatar billede cmau Nybegynder
27. januar 2008 - 22:23 #3
Jeg har lige fået at vide i min øresnegl, at mails med squirrel mail vist nok sendes via en anden server med mx-record.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. januar 2008 - 22:25 #4
Ok - så er det jo ikke nødvendigvis der problemet ligger. Man kan alle email programmer ikke vise den oprindelige email? Og hvorfor kan jeres PHP-box ikke bruge den anden SMTP-server, hvis det er hvad I mener. Eller TDCs hvis I er på det net?
Avatar billede cmau Nybegynder
27. januar 2008 - 22:45 #5
Hvis vi skal prøve at ændre mailserveren skal det vel foregå i php.ini filen eller er jeg helt forkert på den? Men hvor helt præcist kan jeg gøre det i filen? Vores hosting center er NetGroup ( http://www.netgroup.dk/ ). Jeg ved ikke hvem der levere internet der ud til.