Avatar billede ptael Nybegynder
28. januar 2008 - 12:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Backup af mail's

Hej.

Hvor gemmer exchange mine mail. Fra mine postkasser. Og hvordan tager backup af dem.

Har ladet mig fortælle at de ligger i program files/exsrv/md et eller andet. Kan det passe?

Og skal exchange stoppes når man tager backup?

Mvh PTA
Avatar billede max_hudibras Nybegynder
28. januar 2008 - 14:59 #1
Jeg mener at de blev gemt på SQL, men det er længe siden jeg sidst rodet med exchange.
JA men der findes dyrere backup som kan tage backup uden at stoppe den.
Avatar billede strych9 Praktikant
30. januar 2008 - 20:17 #2
max hudibras -> det var dog et povert svar du disker op med der..

ptael -> Må jeg lige spørge hvad for et budget du har at gøre med her? Hvis budgettet er på 0, så har du jo muligheden for at bruge ntbackup.exe som jo kan tage backup af en kørende Exchange information store. Ntbackup.exe er så bare ikke top-notch, men det får man jo så heller ikke for 0 kr.
Avatar billede riversen Nybegynder
30. januar 2008 - 20:23 #3
du kan se hvor din store er placeret ved at højreklikke på den og vælge properties i exchange system manageren.

Hvis din backup software understøtter online backup af exchange, så behøver du ikke stoppe exchange... ellers gør du. Vær dog opmærksom på, at en offline backup af din store ikke flusher din transaktionlog, så den skal du selv huske at rydde op i evt. i samme omgang.
Avatar billede ptael Nybegynder
31. januar 2008 - 19:14 #4
Hej strych9.

Mit budget ved ikke hvad. Kommer jo ann på prisen. Men hvor kan jeg download det der NTbackup? Har du et link? Har læst om det. Og det virker til at være det jeg vælger.
Avatar billede strych9 Praktikant
31. januar 2008 - 19:21 #5
På din server går du til start -> kør, skriv ntbackup og tryk på enter. =)