Avatar billede mrsynthetic Nybegynder
28. januar 2008 - 23:41 Der er 11 kommentarer

PC stopper opstart ved "press <del> to enter setup"

Jeg kom til at forbinde to kabler, der ikke skulle forbindes inde i kabinettet på min media-pc. Desværre var den tændt. Det slog gnister, og den slukkede. Nu kommer den ikke længere end til "press <del> to enter setup". Jeg har prøvet at flytte jumperen lige ved siden af batteriet på bundkortet, men intet ændres af den grund. Er bundkortet røget, eller rammen? Alt snurrer i den, når man tænder; den loader cd'er etc. Jeg gider ikke skifte bundkort, hvis det også kunne være ram eller cpu. Please help!
Avatar billede max_hudibras Nybegynder
28. januar 2008 - 23:48 #1
Noget tyder på at urkredsen ikke længere får strøm! Det lyder til du kan boote på CD, passer uret bagefter?
Avatar billede mrsynthetic Nybegynder
28. januar 2008 - 23:53 #2
Jeg kan ikke boote fra cd. Den snurrer kort tid, men "tager ikke fat".
Avatar billede jtt Nybegynder
29. januar 2008 - 03:07 #3
Hej,
Jeg ville prøve at pille batteriet på bundkortet ud i 30 sek, og derefter sætte det i igen. Derefter burde du også kunne kommei BIOS, og vælge "boot device".
Avatar billede mrsynthetic Nybegynder
29. januar 2008 - 07:56 #4
Det har jeg desværre allerede prøvet uden held - derefter prøvede jeg at resette bios'en ved at flytte jumperen ved siden af batteriet. Det er bare mærkeligt, at jeg kan se ASUS-logoet på skærmen, mens der står "press <del> to enter setup". Bundkortet får jo fint strøm, det er bare, som om dets software ikke tager fat. Slet ingen, der kan hjælpe? Kan det være rammene eller cpu'en, der er ristede/-t, eller burde bundkortet godt kunne starte bios'en op uden dem/-n?
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2008 - 08:30 #5
"press <del> to enter setup".  Og hvad sker der hvis du "presser Delete" - det er næppe rammene for så ville computeren slet ikke boote
Avatar billede mrsynthetic Nybegynder
29. januar 2008 - 10:24 #6
O.k., det havde jeg så ikke skrevet. Jeg har SELVFØLGELIG prøvet at trykke <del> :-)
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2008 - 10:28 #7
Gennemfører computeren POST (optælling af ram, etc.
Avatar billede mrsynthetic Nybegynder
29. januar 2008 - 10:36 #8
Nope, det når den ikke til :-(
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2008 - 12:18 #9
Har du intern højtaler i computeren, hvis ja kommer der nogen "beep" - jeg er rigtig bange for at dit bundkort er døende
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2008 - 17:54 #10
Er der sket noget nyt her
Avatar billede mrsynthetic Nybegynder
03. februar 2008 - 18:41 #11
Måtte skifte alt:-(