Avatar billede ulykken-smed Juniormester
29. januar 2008 - 19:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

scale stiblet linjer

kan man scale tekst og linjer i et enkelt layout uden at det ændre model space. ( autocad 2006 lt)

Mvh
Ulykken-smed
Avatar billede sorensfar Nybegynder
29. januar 2008 - 20:09 #1
Hej Smed

- hvis du dermed mener, om du, ligesom med frysning af lag, kan sætte det til kun at virke i én (eller flere) viewport(e), så er svaret nej. Vel at mærke, hvis du gør det, ved at klikke dig ind i en viewport for at foretage ændringen. (Gør du det, er du jo netop i modelspace). Der findes ikke en "smart" løsning, men hvis det er i begrænset omfang, så KUNNE det være en "snyde"-løsning, at du for den pågældende linie og teksts vedkommende, anbringer disse i et specielt lag. Dette lag kan du så netop fryse i den/de viewporte, hvor du vil lave ændringen. Derefter kan du gå tilbage til paperspace og med simpel håndkraft tegne/skrive ovenpå det oprindelige, men nu med den skalering du ønsker.
Sorry, men jeg tror det er bedste bud.
Avatar billede ulykken-smed Juniormester
29. januar 2008 - 20:44 #2
Jeg takker for svaret , selvom jeg havde håbet at jeg kunne slippe lettere over arbejdstegningerne , lts scaler jeg stregerne med , men hvad hedder genvejen til at scaler tekst med.

Mvh

Ulykken-smed
Avatar billede sorensfar Nybegynder
29. januar 2008 - 21:27 #3
Scale (sc) :-)

- nej, joker bare - du behøver ikke at skalere, men kan i stedet ændre fontstørrelsen.
Afhængig af, hvilken type tekst der er tale om, kan du enten bare dobbeltklikke på teksten, og få en lille dialogboks frem, hvor du kan ændre det - eller markére teksten og trykke ctrl+1, som giver dig proberties dialogboksen, hvor du kan gøre det samme.