Avatar billede a1a1 Novice
29. januar 2008 - 20:49 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

navision c5 .net programmering? Hvordan?

søger nogle informationer om hvordan man udtrækker data (og indsætter en ordre (hvis varen er på lager, self.)), jeg er ikke sikker på om det bliver en "off-line" c5 eller online (om den er hosted på web'en eller at vi replikerer tabellerne fra database (det bliver en mssql version). Hvis der er nogen der mener de er eksperter (eller i det mindste ved en del), vil jeg gerne betale for et "crash course"

Microsoft (navision) er ikke meget for at give informationer om det, man skal være navision "partner".

Link til løsninger, hjælp vil også være fint, og hvis der er nogle der kender til et .net api vil det være super...

Jeg kender ikke meget til økonomi programmer (men kender principper for kredit/debit osv. (handelskole) )

;o)
Avatar billede websam Nybegynder
31. januar 2008 - 14:39 #1
Det virker som et spændende projekt du/i har gang i.

Kan connecte til navisions database via ODBC ?

Det eneste jeg har kunne snuse mig frem til på nettet er en tråd som denne :

http://www.pcreview.co.uk/forums/thread-1209202.php

Ellers er der mere fokus på navision attain.
Avatar billede a1a1 Novice
01. februar 2008 - 10:37 #2
jeg har heller ikke kunne finde noget
Avatar billede websam Nybegynder
01. februar 2008 - 16:16 #3
Men hvis jeres C5 køre på Ms Sql så kan du da til en hver tid connecte til den via odbc og så har du den vej rundt mulighed for at lave sql opslag ?
Avatar billede a1a1 Novice
01. februar 2008 - 18:51 #4
ja, men det kunne være rart hvis "de" havde noget dokumentation omkring hvad er hvad og hvad der sker når man f.eks. opretter en ordre i systemet (jeg kan sagtens finde ud af at sætte ting ind i en db, problemet er mere hvad skal man ellers gøre (hvad gør nav. når man gør det?, det er nok ikke kun en ting)...

Og hvis der var nogen der havde et .net dataaccess "plugin" ville det være super....

websam, læg et svar så får du points.... du har da prøvet at hjælpe

;o)
Avatar billede neoman Novice
01. februar 2008 - 20:11 #5
a1 - hvis du lader spørgsmålet stå åbent , så kan jeg måske bidrage med noget om et par dage.

Jeg har også et C5 problem http://www.eksperten.dk/spm/817294

Det ligner ikke helt dit men alligevel. I løbet af næste uge skulle jeg gerne være blevet meget klogere, mht hvad man kan /ikke kan inde i C5, og i så fald hvordan.

Indtil videre ved jeg, at C5 kan enten køre på en "native" DB eller på MS SQL (og i det sidste tilfælde kan man connecte udefra). Men her er jeg så "strandet" indtil videre:)
Avatar billede a1a1 Novice
01. februar 2008 - 20:40 #6
;o)
neo, det vidste jeg godt ;o)
--
men det kunne være rart hvis "de" havde noget dokumentation omkring hvad er hvad og hvad der sker når man f.eks. opretter en ordre i systemet (jeg kan sagtens finde ud af at sætte ting ind i en db, problemet er mere hvad skal man ellers gøre (hvad gør nav. når man gør det?, det er nok ikke kun en ting)...
--

men tak og jeg lader spm. stå åbent.., hvis du skulle finde de vise sten ;o)
Avatar billede fxj Juniormester
01. februar 2008 - 21:04 #7
Du kunne evt spørge på
wwww.mibuso.com
Der er et forum fyldt med Navision-udviklere
Avatar billede websam Nybegynder
02. februar 2008 - 08:38 #8
Jeg skal ikke have point for den smule jeg har bidraget med ;o)

Det er et spændende emne og vil da klart følge trådens udvikling.
Avatar billede neoman Novice
05. februar 2008 - 20:47 #9
Update:

Min c5-ekspert har ganske travlt men bliver ihærdigt forfulgt af mig, så:

Watch this space!
Avatar billede a1a1 Novice
05. februar 2008 - 21:35 #10
will do
Avatar billede a1a1 Novice
08. september 2009 - 18:26 #11
end
Avatar billede anri Novice
25. oktober 2009 - 10:54 #12
Fandt du nogensinde nogen kilder man kunne bruge til selv-undervisning?