Avatar billede perlys Praktikant
30. januar 2008 - 18:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Udelukkelse på netværk

Hej alle
Jeg har en lille netværksløsning, hvor der er 7 pc'er koblet på.
Den ene pc, (XP-Pro) fungerer som filserver, og alle pc'er henter fint filer via arbejdsgruppen.
Nu er det bare sådan at 2 af disse maskiner skal totalt udelukkes fra netværket, - dvs. de skal stadig have internetadgang, men de må absolut ikke kunne se de andre maskinet på netværket. Kan det lade sig gøre uden at skulle investere i en ekstra adsl-forbindelse, og uden at skulle investere i en ny router/firewall med opdelingsmulighed?
Mvh. Per
Avatar billede kenp Novice
02. februar 2008 - 13:22 #1
nej.

Med mindre du har rettigheder overmaskinerne og sætter deres firewall op således at de ikke kan.
Avatar billede cyklonen Nybegynder
19. februar 2008 - 00:05 #2
du kan tilkøbe en billig router, og sætte den til bagved det eksisterende netværk, til den router kobler du de 2 xp maskiner, som ikke på nogen måder må have adgang til de 5 andre, på denne måde er de HELT udelukket. det gælder self. også den anden vej rundt.
Avatar billede perlys Praktikant
21. august 2010 - 21:07 #3
Lukkes