Avatar billede superherodk Nybegynder
31. januar 2008 - 18:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fejl på harddisk??

Jeg har monteret en IBM/Hitachi 100 GB SATA harddisk (7200 rpm) i min bærbare Toshiba X200. Det er en harddisk jeg har fra en tidligere bærbar, som har ligget opbevaret i en antistatisk pose.

Jeg har lidt problemer med at PC'en fryser, hvorefter jeg kun kan komme videre med et hard-reset (off-knap i 4 sek). Jeg har derfor prøvet at checke min harddisk med den indbyggede "Check Drives" i O&O DeFrag 10. Efter endt kørsel, får jeg beskeden "Error: File system is damaged".

Jeg har efterfølgende formateret harddisken og efterfølgende installeret Vista Ultimate igen. Desværre med samme resultat.

Betyder det at harddisken er færdig? Kan man evt. teste harddisken yderligere og/eller kan evt. reparere fil-systemet?

På forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2008 - 19:10 #1
Jeg ville nulstille disken med KILLDISK www.helgec.dk/killdisk.html  og derefter lave en ny installation
Avatar billede superherodk Nybegynder
31. januar 2008 - 19:41 #2
Det vil jeg prøve... Jeg vender lige tilbage, når Killdisk er færdig

Foreløbig tak
Avatar billede superherodk Nybegynder
01. februar 2008 - 15:00 #3
Jeg har nu gennemført Killdisk og har påny installeret Win Vista Ultimate. Den fryser ikke (endnu), men O&O DeFrag viser stadig "Error: File system is damaged". Men det sjove er, at den kun viser det engang imellem.
Det har bevirket at jeg ikke er helt sikker på om "Check Drives" funktionen i O&O DeFrag er helt pålidelig. Har I andre forslag til hvordan jeg kan kontrollere harddisken? Jeg har prøvet chkdisk funktionen i Vista, men jeg får ikke en status oversigt når den er færdig (den åbner bare windows når den er færdig).
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2008 - 16:25 #4
Avatar billede superherodk Nybegynder
01. februar 2008 - 19:14 #5
Fejlen opstod tilsyneladende kun den ene gang. Jeg har installeret adskillige programmer og kørt adskillige checks på harddisken. Der er ingen fejl på den.

Så det oprindelige svar med Killdisk klarede opgaven  =)

Helgec -> Vil du venligst sende et svar
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2008 - 07:30 #6
:0)