01. februar 2008 - 09:00 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Reparation af skærm på bærbar

jeg har en HP pavillion, der efter 2 timers kørsel fik ødelagt skærmen. - UDEN forsikring. forretningen mener ikke det kan betale sig at lade den reparere. er der nogen der kender til steder hvor de laver sådan en?
Avatar billede peet-49 Novice
01. februar 2008 - 09:09 #1
Det skal være en dyr bærbar, før det kan betale sig. En ny panel+udskiftning løber let over 4 tusind kr.
01. februar 2008 - 09:18 #2
ja det netop hvad jeg har fået af vide. den kostede 7 fra ny, men den er jo ny.
findes der ikke nogen 3parts reparatører der kan gøre det billigere
Avatar billede peet-49 Novice
01. februar 2008 - 09:26 #3
Det tror jeg ikke. Panelet alene koster min. 3K
Avatar billede peet-49 Novice
01. februar 2008 - 09:28 #4
http://www.bærbar.com/
Her kan du måske finde en panel til din model, så har du en nogenlunde pris + en times arbejde.
01. februar 2008 - 09:29 #5
OK, tak for svaret
Avatar billede peet-49 Novice
01. februar 2008 - 09:33 #6
Selv tak.
01. februar 2008 - 09:37 #7
jeg har lige tjekket bærbar.com, og der er jo mange forskellige modeller. min pavillion DV6500 bruger 15,4 WXGA display, men der er også flere forskellige slags af dem. og er det overhovedet muligt at skifte uden specialværktøj. (PS jeg er selv tekniker, men har ikke specialværktøj)
Avatar billede fm2008 Nybegynder
05. november 2008 - 17:36 #8
jeg kan godt skaffe meget billige skærm til dig og kan også montager dét for dig. i alt vil jeg have 1500 kr.
Avatar billede MaHiBo Nybegynder
09. januar 2010 - 17:42 #9
Hej

#8

Jeg har desværre også fået ødelagt min skærm på bærbaren,så jeg vil gerne spørge om du kan udskifte skærmen og sætte et nyt på evt et brugt skærm.
Avatar billede fm2008 Nybegynder
09. januar 2010 - 19:01 #10
ja det kan jeg godt hvilket model og hvor mange tommer !!?
hvor bor du hen kommer du med den eller ?
Avatar billede MaHiBo Nybegynder
09. januar 2010 - 21:37 #11
Det drejer sig om en Dell studio 1537, skærmen er 15 tommer. Jeg bor selv i odense og vil helst have den lavet derhjemme.
Avatar billede fm2008 Nybegynder
10. januar 2010 - 13:11 #12
det koster 1600kr. du kan kom med den eller send den med post fordi jeg bor i Aalborg. skriv til min mail mr1_2008@hotmail.com
Avatar billede MaHiBo Nybegynder
10. januar 2010 - 14:00 #13
Og er det inkl en ny skærm og monteringen
Avatar billede fm2008 Nybegynder
10. januar 2010 - 16:54 #14
ja sfl og det tager ca halv time og fix den..
Avatar billede MaHiBo Nybegynder
18. februar 2010 - 20:49 #15
Nu har jeg selv købt skærmen og det var en meget dyr investering så jeg vil spørge om du ville gøre mig en god gerning ved at montere den på for ca. 400 kr.

på forhånd tak
Avatar billede nerd112 Nybegynder
04. februar 2012 - 13:17 #16
Det er faktisk muligt at skifte skærm selv - men man risikere at ødelægge plastik rammen og kortslutte sin pc, hvis man glemmer nogle vigtige trin i udskiftningen.

Det er også træls at modtage den forkerte skærm og hvis man selv skifter, er der ingen garanti på den mere..

Jeg anbefaler en god og erfaren reparatør - eks. www.aarhuspc.dk/baerbar-skaerm-itu/

Hurtige og med pris garanti - priserne ligger ofte mellem 1.400 og 1.700 kr. inkl. alt (skærm, montering og moms) alt efter skærm og det er altid den rigtige skærm man får på 2 dage max!
Avatar billede Sofiemh Praktikant
03. juli 2018 - 18:33 #17
Har netop fået lukket min yogapro lidt for hårdt og fået sort skærm. Har haft til pc service og fået en pris på 4800.- for at skifte den. Nogen her som har en billigere løsning. Vh Sofie