Avatar billede scoty Nybegynder
01. februar 2008 - 12:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Forbindelse meget ustabil

X Routeren er en Zyxel P-336M købt hos Zitech og den er opdateret med den seneste firmware. Min udbyder er Tele2 (ADSL). Når jeg bruger den trådløse forbindelse hopper computeren af nettet med varierende hyppighed. Nogle gange er det en gang pr. minut og nogle gange er den kun en gang i timen. Jeg har forsøgt med tre forskellige computere og de hopper alle tre af. Hvis jeg er ”hardwired” til routeren er der ingen problemer. Jeg har forsøgt at placere routeren rundt i hele lejligheden uden mærkbar forbedring.

Hjælp!!!

//scoty
Avatar billede sism Nybegynder
01. februar 2008 - 12:39 #1
Routeren er muligvis defekt på den trådløse del.
HAr du prøvet med en anden router?
HAr du flere trådløse computere tilsluttet samtidig?
Avatar billede dragonknight Juniormester
01. februar 2008 - 15:55 #2
Meget typisk problem med trådløs router. Hvis der er hustande i din nærhed som også har trådløs net, så kan de forstyrrer hinanden, hvis de kører på samme kanal, eller blot anvender kanaler der er tæt på hinanden.
Et trådløst netkort vil altid forsøge at koble sig til den sender der har stærkest signal, og anvender naboen samme kanal som dig, opstår det problem du beskriver.
Hvis naboen anvender en nabokanal til din, og han bruger højhastighed, så kan det forstyrre din nabokanal.

Derfor, se hvilken kanal du anvender til det trådløse net. Anvender du kanal 11, så prøv at skifte kanal til f.eks. 2.

Hvis De drejer síg om en bærbar, så har de ofte et lille program, hvormed du kan se hvilke andre trådløse net der er i nærheden, og hvilken kanal der anvendes til disse. Det kan du også anvende til at beslutte hvilken kanal du vil bruge.
Avatar billede scoty Nybegynder
04. februar 2008 - 15:45 #3
Hej Eksperter.

sism: jeg har prøvet med en anden router, og det giver samme resultat, altså en meget ustabil forbindelse.
sism: både ja og nej, nogen gange en andre gange, to. Men resultatet er det samme.

dragonknight: lyder som en rigtig god ide med det kanal skifte, det prøver jeg, men har ikke muligheden for det før i weekenden.

Vender tilbage med resultatet.
Avatar billede scoty Nybegynder
02. marts 2008 - 11:16 #4
Så er det endelige resultat kommet... (Beklager den lange svartid, men har været meget ude og rejse).

Det hjalp desværre ikke at skifte kanal... Forbindelse blev faktisk mere ustabil. Der blev prøvet med både ch. 02 og 13. Default stod routeren til automatisk selv at vælge ch.

Men jeg fik dog indsigt i loggen på routeren, hvori der står; hver gang at forbindelsen mellem computeren og routeren går ned: Computer was log of because of deauthentication.

Kan i bruge disse informationer til noget?

//Scoty
Avatar billede scoty Nybegynder
10. august 2012 - 10:38 #5
Lukkes