Avatar billede tiger_dk Mester
01. februar 2008 - 17:23 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Ny skærm, fladskærm men ingen DVI indgang på pc'en !

Hej !

Min onkel står og skal have en ny skærm, og det skal være en fladskærm, men der er bare et lille minus, der er ingen DVI ingang på pc'en, kun VGA ! Maskinen er 3 år gammel, kan det overhovedet lade sig gøre, at koble en fladskærm til, hvor det kun er VGA indgangen der kan kobles til pc'en.
Det er jo DVI stik på sån en fladskærm !

Mrk. Samsung

Mvh
tiger_dk
Avatar billede rebecca Novice
01. februar 2008 - 17:34 #1
ja det kan det sagtens du skal blot have en adapter imellem nogle gange følger denne adapter med skærmen
Avatar billede rebecca Novice
01. februar 2008 - 17:36 #2
Avatar billede tiger_dk Mester
01. februar 2008 - 17:44 #3
Ok, tak for ! jeg tænkte på da jeg fik min fladskærm, der var to kabler mellem pc og skærm, nemlig et VGA og DVI kabel. Men det er så også 3 år siden jeg fik den (iøvrig en kanon skærm, samsung, ingen pixelfejl overhovedet, nå men det var et sidespring), er der bare et kabel mellem computer og skærm idag ?

Der er selvfølig strømkablet, men ellers ?
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
01. februar 2008 - 17:46 #4
Nogle skærme har bået DVI/VGA udgang. Alternativt så sæt et nyt grafikkort i computeren, det koster ingenting (med mindre det skal spille de nyeste spil selvfølgeligt, hvilket det ikke tyder på, eftersom det nuværende grafikkort ikke har DVI indgang). Understøtter skærmen DVI, så kan man ligeså godt udnytte det.
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
01. februar 2008 - 17:47 #5
VGA og DVI kabel på samme tid giver ikke mening i mine ører.
Avatar billede tiger_dk Mester
01. februar 2008 - 17:49 #6
Computeren er ikke til spil, det er bare til almindelig surfing og mail skrivning ! Grafikkortet er et onboard ! Adapteren lyder meget smart, så man kan konvetere et DVI stik til et VGA stik så det kan sidde i pc'en !
Avatar billede gurly Praktikant
01. februar 2008 - 18:35 #7
rebecca > en sådan adapter konvatere altså IKKE signalet, du kan derfor kun bruge en sådan adapter på eksempelvis et dvi stik på et grafikkort, hvis altså vel at mærke at dvi stikket er en type der supportere både dvi og vga.

man kan også nogle gange bruge adapteren på et tv med dvi indgang, så man kan tilslutte et vga signal, men vel at mærke kun hvis tv´et supportere at få et vga signal ind via dvi stikket

så fordi en skærm har en dvi indgang, så kan du ikke bare gå ud fra at du kan sætte en adapter på, og så lede et vga signal ind i skærmen den vej, for det er bestemt kun hvis skærmen supportere at få et vga signal ind den vej.

adapteren kan altså kun bruges til dvi stik som er beregnet til at supportere vga signaler.

Så hvis der kun er vga udgang på grafikkortet, så skal skærmen bestemt også supportere vga signaler.

og så lige en lille ting, en skærm har ikke en UDGANG, den har en INDGANG
et grafikkort derimod har UDGANGE.
Avatar billede rebecca Novice
01. februar 2008 - 20:22 #8
tiger dk, du kan stadig købe fladskærme med et ganske alm. vga stik, hvis du vil have en med dvi skal du sørge for at stikket er et dvi-i (ikke dvi-d) hvis du vil tilslutte den en alm vga udgang.
Avatar billede tiger_dk Mester
03. februar 2008 - 22:58 #9
Er der flere der vil have point ?
Avatar billede tiger_dk Mester
04. februar 2008 - 10:47 #10
Flere der vi have point ?
Avatar billede gurly Praktikant
04. februar 2008 - 19:01 #11
ikke mig c",)
Avatar billede tiger_dk Mester
04. februar 2008 - 21:44 #12
gizmo-gizmo, hvad med dig ?