Avatar billede benneweis Juniormester
02. februar 2008 - 14:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Bærbar til solidworks

Hej

jeg står for at skal skaffe mig en bærbar pc til at arbejde med solidworks på.

men jeg kan ikke rigtigt finde ud af hvilken jeg skal vælge. Er der nogen af jer der kan komme med anbefalinger af maskiner som er gode til dette formål.
Avatar billede michael-k Nybegynder
02. februar 2008 - 15:23 #1
Jeg søgte en for et par uger siden, blev dog for dyr til at min arbejdsgiver ville punge ud :( så fik mig en stationær til det halve.

Det jeg gik efter dengang var et quadro grafikkort, 3 GB ram, en hurtig harddisk på 7200 rpm, og en core 2 duo processor.

Den ibm vores leverandør anbefalede hostede 18.000 kr uden moms :P

Jeg ville havde haft en Zepto som kunne fåes til omrking 13.000 kr incl moms, men vores samarbejdspartner ville ikke handle med zepto og vores computere skulle være handlet ignenem vores samarbejdspartner.

Så jeg ville anbefale denne her http://zepto.dk/Shop/Notebook.aspx?notebookid=636  som du så kan konfigruere som du har lyst.
Avatar billede benneweis Juniormester
02. februar 2008 - 18:30 #2
Zepto har det store problem at de optimere alle deres maskiner til vista, og solidworks 2007, som er den jeg skal bruge, kan ikke køre under vista. så det er ikke en optimal løsning.

hvad var det for en IBM der var på tale??
Avatar billede michael-k Nybegynder
02. februar 2008 - 19:31 #3
Er du sikker på de optimere deres maskiner til vista ? jeg har nemlig erfaret det er et af de få steder man kunne få XP, og da det var et must for mig var det perfekt :)

Det var en T61p
Avatar billede benneweis Juniormester
06. februar 2008 - 01:15 #4
Jeg har efter diverse rådgivninger fundet frem til en dell med følgende specifikationer:
Base:
Intel® Core™2 Duo T7500 (2.20GHz 4MB
L2cache 800MHzFSB) with Base Discrete
FX360M Graphics
Operativsystem:
Original Windows® XP Professional, SP2
(NTFS) (med medier) - Dansk
LCD:
15.4" WUXGA (1920 x 1200) Dell
UltraSharp Wide Aspect Ratio display
Tastatur:
Denmark - Dual Pointing Internal Keyboard
Hukommelse:
2GB 667MHz DDR2 SDRAM Memory
(2*1024)
Harddisk:
160GB SATA (7,200 rpm) Hard Drive
Optisk drev:
8X DVD+/-RW Drive
Modem:
56,6k V.92-kompatibelt internt
modem/adapter - Danish
Bluetooth:
XP/Vista Downgrade - Internal Dell 360
Bluetooth Card
Trådløs forbindelse:
Intel PROWireless 4965 802.11a/g /Draft-n
Mini-card
PalmRest:
PalmRest with touchpad
Primært batteri:
9 Cell 85/WHr Smart Li-Ion Primary Battery
(Max battery Life)
Systemmedie:
M4300 Resource CD XP ONLY

Ser den fornuftig ud, eller er der noget jeg skal være opmærksom på eller ændre inden den endelige bestilling.
Avatar billede michael-k Nybegynder
06. februar 2008 - 18:28 #5
Jeg ville nok kigge på grafikkortet. Og specielt om det med delt ram ?

Og måske rammen som "kun" er 667 mhz.....
Avatar billede benneweis Juniormester
06. februar 2008 - 22:40 #6
Jeg har tjekket grafikkortet det er et Nvidia Quadro FX 360, altså et af Nvidias opengl kort, og det består da også alle test på solidworks hjemmeside.

hvor meget betyder det at rammen er 667 mhz?
Avatar billede michael-k Nybegynder
07. februar 2008 - 19:32 #7
Jeg ville nok tjekke grafikkortet igen, jeg har ikke kunnet finde nogle test over hovedet, jeg tror det er et ældre grafikkort. Og tjeck lige omkring at det ikke har delt ram, det vil du fortryde en del.

Jeg fandt dog en anvisning hos Fujitsu som viser at FX360 koretet er i den lave ende af 3d skalaen, den er sat i gruppen low......

Lige hvor meget 667 mhz vs 800 mhz betyder ved jeg ikke, men prøv at søg på det
Avatar billede benneweis Juniormester
08. februar 2008 - 00:25 #8
her er et link http://www.solidworks.com/pages/services/videocardtesting.html til solidworks grafikkort test, hvor kortet er godkendt til alle versioner af solidworks. så det skulle være ok. det er et openGl altså et decideret 3d cad grafik kort, efter hvad jeg har kunnet læse mig frem til.
Er der nogen der kan af eller bekræfte det.