Avatar billede r_becker Novice
02. februar 2008 - 19:57 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

hente data fra mail

jeg har en tabel hvor man posterne kommer fra en dataindsamling men kan man lave en knap som laver alt det samme men som husker mail "formen" så man slipper for at indtaste alt det til dataindsamlingen hver gang.

med venlig hilsen

R_Becker
Avatar billede mugs Novice
02. februar 2008 - 20:00 #1
Jeg forstår ikke hvad du mener - Kan du prøve at forklare lidt nærmere.
Avatar billede r_becker Novice
02. februar 2008 - 20:09 #2
eh jeg prøver
jeg har denne tabel som jeg vil bruge til dataindsamling via email, men til det skal jeg gå igennem en masse punkter, men vil gerne lave en kanp som gor det samme så man kun skal indtaste den mail adr, som skal besvare på den mail
Avatar billede mugs Novice
02. februar 2008 - 20:25 #3
Hmm - Jeg synes nu ikke det bragte mere klarhed over dit ønske. Men prøv om du kan få hjælp fra min artikel:

http://www.eksperten.dk/artikler/371
Avatar billede r_becker Novice
02. februar 2008 - 20:33 #4
hmm jeg prøver igen, mens jeg kigger på din artikel. jeg bruger access 2007

der har man en knap under eksterne data som hedder email, her kan man udfra en tabel genere hvilke felter der skal bruges, når den man så har sendt mailen til har udfyldt denne "form" som er vedhæftet denne mail for man den tilbage og access ligger så de data som er udfyldt i formen tilbage og ligger dem ind i tabelen.
alt dette har  jeg fået til at virke men det som jeg gerne vil have lavet er en knap som kan sende denne mail, da den ikke skal sendes til en masse på engang, men løbende. håber det er lidt mere forståligt (o:
Avatar billede r_becker Novice
02. februar 2008 - 20:34 #5
og slppe for at gå igennem alle disse step som er krævet når man bruger guiden
Avatar billede mugs Novice
02. februar 2008 - 21:05 #6
Kender intet til Access 2007
Avatar billede r_becker Novice
02. februar 2008 - 21:14 #7
ikke noget at gøre ved lader det stå åbent et stykke tid og så må vi se, men ellers tak for hjælpen (o:
Avatar billede klk Nybegynder
04. februar 2008 - 08:36 #8
Jeg vil mene du skal lave en knap der via "Vedklik" hændelsen er bundet sammen med en stump VB kode (hændelsesprocedure). Kender du Visual Basic?

Prøv at arbejde med denne kommando:
DoCmd.SendObject acSendNoObject, "", "", Mailadresse, , , CurEmne, MessageText, False, ""

Følgende er variabler, som jeg udfylder med det ønskede indhold inden kommandoen eksekveres:
-Mailadresse
-CurEmne
-MessageText
Avatar billede sisser Nybegynder
10. september 2008 - 13:49 #9
Hej R_becker

Er du kommet videre med den her - jeg har også det samme problem med at jeg gerne vil springe guiden over - men hvordan får man så fat i xml formularen. Hvis man gerne vil bruge infopath.
Der må da være nogen som har prøvet noget tilsvarende??

Sisser
Avatar billede r_becker Novice
14. maj 2011 - 18:41 #10
lukker