Avatar billede k.andersen Nybegynder
02. februar 2008 - 20:25 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

hvor uploader jeg filer til, hos gigahost?

Hejsa,

Jeg har købt webhotel hos gigahost, men jeg kan ikke finde ud af, hvor jeg skal uploade mine filer til? Når jeg har forbindelse til min serverplads, så kan jeg se en WWW mappe som indeholder to filer, der hver især har navnet på de to domæner jeg har flyttet (altså ligger hos gigahost) Under type så står der at det er en DK-fil. Umiddelbart ville jeg mene at jeg skulle uploade filer til mappen "WWW", men det kan jeg ikke, da den kommer frem og siger "Acces denied".

Jeg kan godt oprette mapper og uploade filer i roden - altså "ved siden af" af WWW mappen - men det giver jo ingen mening!

Nogen der kan hjælpe mig? Jeg har skrevet til supporten igår, men har stadig ikke hørt noget og vil meget gerne have det op og køre hurtigst muligt. Så min tålmodighed er ved at løbe ud :-)

På forhånd tak for hjælpen!

//k.andersen
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. februar 2008 - 20:32 #1
Du skal vel bare smide dem i mappen med domænenavnet.
Avatar billede k.andersen Nybegynder
02. februar 2008 - 20:38 #2
Problemet er at det ikke er en mappe det er en DK-fil???? som fylder ca. 20 bytes!

Så for lige at skære det ud:

Jeg har en www mappe, som indeholder 2 såkaldte DK-filer? de er hver især døbt, hvad mine domænenavne hedder! Og jeg har ikke rettigheder til at gøre noget som helst i www mappen!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. februar 2008 - 20:39 #3
Jo, det er mappe. Den kan godt hedde sdaksjhdkas.dk
Avatar billede k.andersen Nybegynder
02. februar 2008 - 20:42 #4
men hvordan kommer jeg så ind i den? Når jeg dobbeltklikker på den, så prøver den bare at downloade den, hvilket den ikke kan!
Avatar billede mstorgaard Praktikant
02. februar 2008 - 20:45 #5
Hvilket program bruger du? For hvis der er en adresselinje, kan du ofte bare skrive navnet på mappen, så åbner den den.
Avatar billede k.andersen Nybegynder
02. februar 2008 - 20:47 #6
AHHHH....Nice!

Det hjalp at taste det i adresselinien - mærkeligt at man ikke bare kan åbne den som en almindelig mappe!

Smider du et svar - så skal du få pointene!
Avatar billede rdc Nybegynder
02. februar 2008 - 20:49 #7
k.andersen, det skyldes dit ftp program... jeg har massere af kontoer hos gigahost, og du skal bare i din ftp adresse linie skrive:
Hvis dit domæne fx. er k-andersen.dk så skriver du:
/www/k-andersen.dk/
Avatar billede k.andersen Nybegynder
02. februar 2008 - 20:50 #8
@rdc
Ja, det fandt jeg ud af - mstorgaard var dog først med svaret, så han får pointene :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. februar 2008 - 20:51 #9
Se, det virker ikke rigtigt. Du skulle vist ikke selv kunne oprette mapper i "www" kataloget. Kan du prøve at slette domænet i kontrolpanelet, se om filen forsvinder, og oprette det igen, og se det bliver til et katalog.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. februar 2008 - 20:52 #10
Okay, jeg var for langsom (telefon...)
Avatar billede mstorgaard Praktikant
02. februar 2008 - 21:02 #11
Svar