Avatar billede gnuff Praktikant
03. februar 2008 - 04:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tekst til tal ved reference

Ved nogen hvordan, det vkan lade sig gøre at hvis jeg i en celle skriver "kort" så bliver det ved med at stå der, men derimod når den celles indhols trækkes til et andet ark, ved hjælp af en formel der, så skal den skrive et givent antal timer, som skal være forudbestemt.
Og det samme hvis der skrives "lang", selvfølgeligt bare et andet givent timetal, osv
Avatar billede vejmand Juniormester
03. februar 2008 - 05:25 #1
Hvis vi forestiller os at celle A1 i Ark 1 kan enten være kort, lang eller tom.
Skriv følgende i f.eks. A1 i Ark 2
=HVIS(Ark1!A1="kort";5;HVIS(Ark1!A1="lang";10;" "))

Det vil give følgende resultat:
A1 Ark 1 = kort = A1 Ark 2 = 5
A1 Ark 1 = lang = A1 Ark 2 = 10
A1 Ark 1 = Alt andet end kort eller lang = A1 Ark 2 = tom

Håber det er forståeligt.  :-)
Avatar billede gnuff Praktikant
03. februar 2008 - 05:37 #2
Jeg vil lige prøve dit forslag med det samme, så vender jeg lige tilbage igen
Avatar billede gnuff Praktikant
03. februar 2008 - 05:43 #3
Jeg takker mange gange, det var lige den formel jeg skulle bruge
Avatar billede vejmand Juniormester
03. februar 2008 - 06:48 #4
Velbekomme, og tak for point.  :-)