Avatar billede schristensen Praktikant
04. februar 2008 - 12:34 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Smart Client Factory

Hej

Jeg anvender Smart Client Factory i min applikation. Jeg kan fint afvikle applikationen fra VS2005 samt ved at køre applikationen fra bin\Release - men når jeg bruger 'publish' funktionen - så kører applikationen ikke.

Får pt. følgende fejl:

Message: Could not load file or assembly 'Microsoft.Practices.CompositeUI.WinForms, Version=1.0.51205.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35' or one of its dependencies. Failed to grant minimum permission requests. (Exception from HRESULT: 0x80131417)
Avatar billede Lars Søndergaard Nybegynder
05. februar 2008 - 10:50 #1
Er .net frameworket installeret på serveren ?
Avatar billede schristensen Praktikant
05. februar 2008 - 11:06 #2
Det er ikke en server, men blot en klientmaskine - men .net er installeret.
Avatar billede brian0905 Nybegynder
05. februar 2008 - 14:32 #3
Hvad dælen er det der for et namespace? er det også installeret på klientmaskinen: Microsoft.Practices.CompositeUI.WinForms
Avatar billede schristensen Praktikant
05. februar 2008 - 14:38 #4
Det kommer som en del af Microsoft Enterprise Library. Det kommer med ud på klienten som en dll.
Avatar billede schristensen Praktikant
05. februar 2008 - 14:49 #5
Min fejl... det er er del af Microsoft Smart Client Factory

http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/aa480482.aspx
Avatar billede brian0905 Nybegynder
06. februar 2008 - 08:12 #6
Hvordan refererer du til den assembly? Det ser ud til at det er det der går galt. Er den installeret på klienten? (registreret i GAC), ellers ligger den som en fil i samme mappe som .exe assemblyen? Jeg er rimelig sikker på at det er problemet, at den ikke kan loade din assembly. Du er sikkert gået fra en udviklingsmaskine, hvor den er installeret i GAC til en klientmaskine hvor den ikke er installeret i GAC
Avatar billede schristensen Praktikant
06. februar 2008 - 08:15 #7
Den er ikke installeret på klienten. Har haft samme tanke så jeg prøvede at installere den version som jeg får ud når jeg bruger publish funktionen - på min udviklingsmaskine, men det virker heller ikke.
Avatar billede brian0905 Nybegynder
06. februar 2008 - 08:38 #8
Hvad sker der hvis du prøver at installere den selv (uden brug af publish funktionen) på klient maskinen? Kan det så køre?
Avatar billede schristensen Praktikant
06. februar 2008 - 08:46 #9
Nej, applikationen vil 'kun' køre fra VS2005 :-(
Avatar billede brian0905 Nybegynder
06. februar 2008 - 10:33 #10
Det lydre da mystisk, jeg ville da forvente at hvis man installerede den assembly på klientmaskinen så ville den i det mindste komme med en anden fejlbesked. Det ser efterhånden ud til at den client factory er til mere skade end gavn :-)

Har du verificeret at den findes i GAC på klienten? (fysisk i Assembly mappen), samt dens eventuelle dependencies...
Avatar billede Lars Søndergaard Nybegynder
07. februar 2008 - 22:22 #11
Kunne også tyde på at du har et problem med din code access security.. at din applikation ikke har rettigheder til at afvikle den pågældende assembly
Avatar billede schristensen Praktikant
08. februar 2008 - 08:13 #12
Jeg har fundet svaret i en blog.

http://rajsharma109.squarespace.com/rajs-net-blog/2006/10/12/deploying-a-cabscsf-application-with-clickonce.html

Der bliver beskrevet hvorfor man ikke kan bruge 'publish' funktionen - samt hvordan man kommer uden om problemet.

Tak for de kommentarer der er kommet.