Avatar billede redhack Nybegynder
06. februar 2008 - 15:16 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Video Conference

Jeg har lige købt 2 gode webcameraer, microfoner og 32" fladskærms TV til 2 mødelokaler i hver sin ende af ladet for at prøve noget video conference af, men jeg er nu stødt ind i et problem.

Begge kameraer kan optage med en opløsning på 1,3Mpix. men Hverken Sametime, Skype eller Messenger understøtter dette.

Skype er låst til 320x180 (mener jeg det er) og Messenger er max 640x480. Det ser bare ikke særlig godt ud på et 32" TV, så spørgsmålet er om der findes et godt alternativ (gerne gratis hvis muligt) hvor vi kan sende og modtage i HD kvalitet?
Avatar billede trav4u2 Novice
06. februar 2008 - 16:05 #1
Den seneste Skype kører 640x480 pixels med op til 30 fps. og selvom det heller ikke er meget på en 32” skærm er det måske et forsøg værd alligevel.
http://support.skype.com/index.php?_a=knowledgebase&_j=questiondetails&_i=1415

Eller tror jeg desværre ikke rigtig du finder andet end kommercielle programmer til formålet :-(
http://www.asteriskvoipnews.com/blogsphere_news/the_10_best_video_conferencing_solutions_for_2006.html
Avatar billede redhack Nybegynder
08. februar 2008 - 08:11 #2
Det er kun med udvalgte kameraer at Skype kører med den opløsning. Vi har testet med den seneste version.

Jeg tager lige et kig på det andet link. :-)