Avatar billede razmataz Nybegynder
06. februar 2008 - 20:40 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Xp 64 installation uden cd-rom drev

Hej..

Jeg vil gerne installere windows xp pro 64 bit på en computer, problemet er at computeren ikke har et cd-rom drev, og jeg har derfor en partition på harddisken hvor selve installationen ligger.

Problemet er nu at jeg tilsyneladende ikke har nogle muligheder for at starte installationen, hvilken exe skal jeg køre for at starte installationen efter jeg er bootet op på en xp (32 bit) boot disk?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
06. februar 2008 - 20:55 #1
Winnt32.exe, i windows, ellers winnt.exe
http://www.helgec.dk/xp-install.html
-
Vil tror det er det samme for 32 bit som 64 bit, men måske jeg tager fejl..?
Avatar billede razmataz Nybegynder
06. februar 2008 - 20:58 #2
winnt.exe findes ikke på min installation.. Jeg har ikke kigget om  den ved en fejl ikke skulle være overført fra cd'en da jeg ikke har et drev her. Ved du med sikkerhed om denne skulle findes?
Avatar billede razmataz Nybegynder
06. februar 2008 - 21:05 #3
Jo.. og Winnt32.exe er ikke en gyldig win 32 applikation... korrupt fil måske?
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. februar 2008 - 21:30 #4
winnt32.exe er en 64 bit fil og kan ikke køres fra 32 bit OS
winnt.exe ligger i mappen i386
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. februar 2008 - 21:42 #5
winnt64.exe - kan den hedde det?
Avatar billede razmataz Nybegynder
07. februar 2008 - 12:19 #6
John, der ligger desværre ingen exe filer i i386 mappen der kan køre fra dos, eller ligner noget af det du angiver. Jeg har også checket cd'en, og der findes de heller ikke.

Jeg har imidlertid gjort det at jeg har installeret xp 64 på disken fra en anden maskine, og klaret setup'en på den rigtige maskine.

Jeg er dog løbet ind i et andet problem at windows xp ikke vil acceptere mine drivere til raid kortet. Jeg har et Asus M2R32-MVP motherboard med en Jmicron raid controller på. Jeg har hentet de nyeste drivere fra Asus' egen side, men Xp 64 nægter at acceptere disse, nogle forslag?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
07. februar 2008 - 21:05 #7
se igen, om der en 64 bit driver.!
-
slår man winnt64.exe op, så er det en virus ting.
-
Det nemmeste e sikkert at installer fra windows, evt. blot lave dual boot.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. februar 2008 - 21:58 #8
nope - winnt64.exe er faktisk hvis man skal installere XP 64 bit fra et 64 bit OS :)
Avatar billede razmataz Nybegynder
08. februar 2008 - 12:33 #9
Bart : Den pakke man henter til motherboardet inkluderer både boot drivere ( til at lave disk med ), 32 og 64 bit versioner. Der er dog efterhånden flere ting der kunne tyde på at windows installationen er gået i møg, for den nægter også at lade mig installere MSN. Prøver en ren installation forfra, nu kan jeg jo starte install direkte fra disken.
Avatar billede razmataz Nybegynder
10. februar 2008 - 00:40 #10
John : Winnt64 findes ikke på min xp 64 cd, så jeg tror ikke du har helt ret i det du skriver.

Anyway, bart og john, selvom i ikke rigtigt gav mig en løsning skal i have lidt point, smid et svar så i kan få 20 hver.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
10. februar 2008 - 09:32 #11
hopper over..O)