Avatar billede ThomasK Nybegynder
11. februar 2008 - 00:07 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hjælp! Hvordan får jeg fat i mine data!

I får lige hele historien =)

Sku hjælpe min far med hans pc og kom til et punkt hvor jeg skulle genstarte, det gjorde jeg så som så mange gange før men idet computeren genstarter ryger hans elspareskinne. Efter så at have fundet en anden skinne, starter jeg op igen men efter at have vist windows xp loading billedet 2 gange kommer der en blå skærm men den forsvinder efter 1-2 sek igen, kan kun lige nå at se der står noget med: Starter lagring af fysisk hukommelse. Nu har jeg så taget harddisken med hjem for at sætte den i min computer. Den vil heller ikke starte op, der kommer dog ingen blå skærm her, men genstarter bare igen og igen.

Der er mange vigtige ting på harddisken, så nogen ider til hvordan jeg kan rede dem?

På forhånd tak!
Avatar billede kabbak Professor
11. februar 2008 - 00:11 #1
Du skal sætte den i som slave på din pc, og starte normalt på din egen.
Så skulle du kunne se den som en anden harddisk
Avatar billede ThomasK Nybegynder
11. februar 2008 - 00:20 #2
Det virker desværre heller ikke..
Avatar billede daywalker123 Nybegynder
11. februar 2008 - 00:22 #3
Hvad så med som master på den sekundære IDE channel?
Har du ikke en ekstern harddisk case liggende som du kan smide harddisken i og så overføre via usb?
Avatar billede nca001 Nybegynder
11. februar 2008 - 00:50 #4
Jeg syntes slet ikke at du skal blive ved med at sætte den til strøm, for det ender bare med at den lugter af plast brænd og det bliver lidt svære at komme til de data, du kan lige så godt få sendt den til analyse ved nogle professionelle som kan redde de data ud, kig på www.ibas.dk - lige nu er det gratis at få testet/analyseret sit medie så for tæller de om data er til at redde, du skal regne med at det kommer til at koste 6-7000 + fragt at få de data ud desværre, men de er meget dygtige, jeg har bruget dem 3 gange og jeg har fået alle data :)
Avatar billede ThomasK Nybegynder
11. februar 2008 - 00:58 #5
Det ser ud til at virke som slave på den sekundære IDE channel, men jeg vender lige tilbage når der er nyt. Daywalker123 smid lige et svar for en sikkerheds skyld =)
Avatar billede off-line Nybegynder
11. februar 2008 - 00:59 #6
Når du sætter den til som slave, hvordan ser den så ud i Diskhåndtering?
Kan du se den? Hvis så, har den et drevbogstav? Står den som uallokeret?
Avatar billede ThomasK Nybegynder
11. februar 2008 - 01:04 #7
Har pillet begge mine cd/dvd drev fra så den har fået D:

Har fundet ham overtalt til at købe ny comp. Men kan er der noget jeg kan prøve at gøre nu for at få den til at virke måske? Scandisk eller noget?
Avatar billede off-line Nybegynder
11. februar 2008 - 01:11 #8
"D" Ok og hvad står der så mere? Og kan du nu se den i Denne computer?
Avatar billede ThomasK Nybegynder
11. februar 2008 - 01:15 #9
Bare Lokal disk D:

Ja har hentet de fleste data over, det ser ud til at være gået fint. Ved i evt. om jeg kan hente hans Microsoft Outlook beskeder og konti indstillinger via nogle af filerne i mapperne?
Avatar billede daywalker123 Nybegynder
11. februar 2008 - 01:37 #10
Ja det kan du godt - det kan dog være lidt svært hvis han har ændret mappen hvor han gemmer beskeder og konti indstillinger.. Men ellers kan du bare tjekke i din egen outlook hvor de forskellige ting ligger :)..
Avatar billede ThomasK Nybegynder
11. februar 2008 - 01:43 #11
Okay helt sikkert. Noget der har set et godt tilbud på en stationær uden skærm? Den må også meget gerne blive leveret med Windows XP ? :)
Avatar billede daywalker123 Nybegynder
11. februar 2008 - 01:51 #12
Hmm - jeg har dette stående:
Gigabyte K8N Pro Sli
AMD X2 3800+
Ati radeon x600
512 mb pc2700 ram
80 gb harddisk
i et lækkert sort kabinet :).. du kan altid skrive på mail@danielhorn.dk hvis det har interesse..

husk at lukke spørgsmålet ;)
Avatar billede ThomasK Nybegynder
11. februar 2008 - 13:46 #13
Nu har jeg prøvet at køre en scandisk, det løste ikke problemet, andre forslag? er selvfølgelig villig til at smide nogle point.
Avatar billede smikkel Nybegynder
11. februar 2008 - 16:16 #14
Du kan dig med det her....
http://www.helgec.dk/xp-repair.html

Mvh Smikkel