Avatar billede mik28 Seniormester
13. februar 2008 - 14:22 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

værdi på et felt

Jeg vil gerne sætte værdien på et felt til urlen på den side jeg er på.

<input type="text" name="m" value="formnavn.m.value=document.URL;">
Avatar billede sholm Nybegynder
13. februar 2008 - 14:39 #1
<body onload="document.all.box.value=self.location.href;">
<input id="box" name="box" />
Avatar billede w13 Novice
13. februar 2008 - 16:01 #2
document.all er deprecated, så det bør nok være:

<body onload="document.getElementById('m').setAttribute('value',window.location.href)">

...

<input id="m" name="m" type="text">
Avatar billede mik28 Seniormester
14. februar 2008 - 07:58 #3
kan man ikke skrive værdien direkte ind i feltet i formen
Avatar billede roenving Novice
15. februar 2008 - 13:57 #4
Jo, du kan hardcode den i dit editeringsprogram !-)
Avatar billede mik28 Seniormester
17. februar 2008 - 03:10 #5
det tager jeg så som et "nej det kan man ikke" Jeg kender ikke urlen på forhånd om man så må sige. Jeg skal bare have den ned i feltet.

<body onload="document.getElementById('m').setAttribute('value',window.location.href)">

virker også fint, jeg ville bare gerne hente værdien direkte ind i value på feltet.
Avatar billede sholm Nybegynder
17. februar 2008 - 09:49 #6
Det kan gøres med f.eks. ASP, PHP eller mange andre teknologier, jeg ved ikke om du har nogen af dem til rådighed?
Avatar billede mik28 Seniormester
17. februar 2008 - 10:05 #7
Jeg bruger udelukkende JSP. Det er dog ikke så vigtigt det virker jo egenligt fint nok
Avatar billede olebole Juniormester
17. februar 2008 - 14:44 #8
<ole>

Så gør du det vel bare med Java. Jeg er ikke inde i Java-syntaksen, men mon ikke det er noget i stil med:

    <input type="text" name="m" value="<% out.print("http://www.domain.dk/side.jsp") %>">

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
17. februar 2008 - 14:46 #9
- og i jsp må det vel være muligt at finde dokumentets url. Jeg viser blot et eksempel, hvor man skriver en streng ud, men det kan jo ligeså godt være en variabel ... og så må du endelig tage det som pseudokode, da jeg som sagt ikke kender den nøjagtige syntaks  =)