Avatar billede tip Praktikant
19. februar 2008 - 18:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

kan wrt54G klare en 25mbit/25mbit Internet forbindelse

Jeg har i et godt stykke tid haft 10mbit/10mbit og det har fungeret fint med min wrt54G router. For nylig opgraderede jeg til 25 mbit men kan ikke komme højere op end omkring 13-15 mbit i tcp download når jeg tester hastigheden. Jeg har prøvet at teste hastigheden uden om routeren og her har jeg 26mbit tcp download så forbindelsen fejler ikke noget. Det skal siges at jeg bruger routeren til trådløst internet men burde ikke mangle hele 10mbit af den grund.

Mit spørgsmål: Er der nogen der ved om wrt54G ver. 5.1 kan klare en 25mbit/25mbit eller om der er noget jeg skal indstille i routeren eller har anden erfaring med dette?
Avatar billede justrace Novice
19. februar 2008 - 19:55 #1
Du kunne prøve at fjerne al sikkerhed, specielt wep, wpa og wpa2, og prøve igen uden. Kryptering er noget der koster, specielt wpa2 som den nok har problemer med selv om den kan køre med det.  Jeg kunne ikke finde noget om throughput på den.
Avatar billede justrace Novice
19. februar 2008 - 19:58 #2
Under alle omstændigheder ville jeg vælge en anden router til sådan en forbindelse. En der kan køre 802.11n. og måske en lidt mere pro udgave end den der "husmor" dims. (Har selv en, så det er ikke negativt ment).
Avatar billede tip Praktikant
20. februar 2008 - 13:03 #3
nogen anden trådløs router du kan anbefale?
Avatar billede tip Praktikant
21. februar 2008 - 10:44 #4
Jeg har forsøgt at fjerne sikkerheds instillingerne som du sagde. Der var desværre ingen forskel på hastigheden.
Avatar billede justrace Novice
21. februar 2008 - 11:17 #5
Har du de sidste nye drivere?

Husk at vælge land på linksys hjemmeside. Ellers får du forkert firmware.

Kan også hentes her: ftp://ftp.it-hulen.com/it-lib

Men mon ikke den er udvandet til den hastighed? Du skal op og bruge 802.11n, og både linksts og netgear laver nogle fornuftige produkter.

Men jeg ville personligt vælge at bruge kabel.
Avatar billede justrace Novice
21. februar 2008 - 11:37 #6
Men hvis du skal ud at investere, så lyt til din hastigheds behov, og ikke til sælgerens lange forklaring om at "denne her kan klare det", efter han har kigget på din højre hånd der bekymret sniger sig om til baglommen, og derefter prøver at sælge dig en eller anden dims der kun kan klare dine lommesmerter og ikke hastigheden. De fleste er ikke "nørder" og ved ikke bedre.

Spørg evt. teknisk hotline hos din udbyder.
Avatar billede tip Praktikant
25. februar 2008 - 13:08 #7
ok jeg må se mig om efter en ny router. Kast et svar.
Avatar billede justrace Novice
25. februar 2008 - 14:58 #8
Ok, held og lykke med det. Er lidt misunderlig på specielt din upload, da jeg selv hoster 12 domæner, og ikke kan få mere end 512k upload. Ellers skal jeg have Erhvervsabb. og det er noget dyrere..
Avatar billede justrace Novice
25. februar 2008 - 14:59 #9
Hovsa, :)