Avatar billede vynne Nybegynder
21. februar 2008 - 23:18 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

trådløst internet i lystbådehavnen

Vi forestiller os at folk logger ind med deres mobilnr. (PET vil jo have en mulighed for at identificere de der går på internet) og modtager en sms med kodeord hvorefte de kan gå på nette. Er der nogen der har erfaring med det og hvilke løsningsforslag er der.
Avatar billede gurly Praktikant
22. februar 2008 - 00:06 #1
er det noget PET kræver ?  syntes da der står mange hotspot åbne mange steder på biblioteker og ligende
Avatar billede dragonknight Juniormester
22. februar 2008 - 01:48 #2
Der er utrolig mange der endnu ikke har stiftet bekendskab med den nye terrorlovgivning.

Ud over at identificere hvem der anvender det trådløse net, skal der også laves session logging.

http://www.unispeed.dk/lawfulinterception.html var måske en mulighed.
Avatar billede bjornicle Nybegynder
22. februar 2008 - 11:26 #3
Vi har lavet en loesning hvor at naar man gaar online, bliver praesenteret af en login side hvor man skal opgive sine dankort/kreditkort oplysninger. Vi verificere saa om de er korrekte uden at haeve nogen penge og har derefter en identitet paa brugeren. De faar samtidigt et login saa de aldrig behoever at identificere sig igen med dankort naar de benytter et af vores traadloese netvaerk, uanset hvilken af vores kunder's netvaerk de er paa.
Avatar billede gurly Praktikant
22. februar 2008 - 19:47 #4
hæ hæ, det er da vildt det skal være så indviklet, den lov hjælper jo ikke et hak, ikke hvis de ikke får alle de private netværk med, her fra min stue kan jeg gå på minst 4 forskellige net og bruge dem uden problemer, går jeg uden for er der ennu flere, alle sammen naboer og genboer som sikkert ikke lige har kunnet finde ud af at kryptere deres linie, så vil man noget ulovligt på nettet, så er det da ikke det store problem c",)
Avatar billede vynne Nybegynder
22. februar 2008 - 23:20 #5
bjornicle: jeg er meget interesseret i hvordan jeres løsning rent praktisk er lavet
Avatar billede vynne Nybegynder
22. februar 2008 - 23:23 #6
gurly: Den hvis net bliver brugt til terroraktioner kan let komme i vanskeligheder

Vynne
Avatar billede vynne Nybegynder
22. februar 2008 - 23:31 #7
Tak til dragonknight, jeg vil undersøge mulighederne ved www.unispeed.dk
Avatar billede gurly Praktikant
23. februar 2008 - 01:42 #8
vynne -  okay
Det er ikke meningen at du selv skal "lægge svar" når du skriver her, du skal derimod acceptere det svar dragonknight har lagt, først da får han sine point  c",)
Avatar billede bjornicle Nybegynder
24. februar 2008 - 11:53 #9
Den gateway som alle requests skal igennem, checker om den nuvaerende bruger et autoriseret. Hvis ikke bliver deres request redirected til et website vi har opsat, hvor vi saa soerger for at autorisere dem. Naar dette er sket, opdatere vi en database som gateway'en checker op imod og sender brugeren videre til der hvor de egentlig ville hen.
Avatar billede vynne Nybegynder
24. februar 2008 - 14:01 #10
bjornicle hvilket firma drejer det sig om?
Avatar billede bjornicle Nybegynder
24. februar 2008 - 17:53 #11
Hvis I er interesseret i at koebe systemet, kan du eventuelt give mig en email eller et tlf nummer, saa skal jeg soerge for at en af vores saelgere som har mere forstand paa det kan tage kontakt til dig.