Avatar billede charliee Praktikant
23. februar 2008 - 15:22 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hjemmeside i photoshop

.. jeg har læst herinde at man kan lave en hjemmeside i Imange Ready (mener jeg det hedder). Jeg har redigeret lidt billeder i Adobe Photoshop, men jeg kender det ikke så gost endnu.
Men jeg vil spørge om, hvordan i synes det ville være lettets at komme igang med at lave en enkel hjemmeside, hvad skal jeg starte med? Har i evt. nogle gode links (helst på dansk!:D)

På forhånd tak.
Avatar billede olebole Juniormester
23. februar 2008 - 15:55 #1
<ole>

ImageReady er _absolut_ uegnet til fremstilling af hjemmesider. Du kan bruge programmet til at lave billeder til hjemmesiden, men koden, det kan præstere, kan de fleste chimpanser lære at eftergøre med en uges træning  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede charliee Praktikant
23. februar 2008 - 16:10 #2
okay.. har godt nok læst at man kun kan lave designet, og skulle bruge nogle andre progarmmer til det andet - men skal jeg "bare" gå i gang med at alve et design, som jeg kunne tænke mig at det skulle se ud ? men hvad skal jeg så bagefter ?
Avatar billede olebole Juniormester
23. februar 2008 - 16:26 #3
Hvis du vil lave mad, må du bl.a. lære at stege og koge. Hvis du vil lave hjemmesider, må du som minimum lære at skrive HTML og CSS  =)
Avatar billede nilsen Nybegynder
23. februar 2008 - 16:58 #4
gd
Dette er faktisk ikke riktigt olebole
For å lave hjemmesider kan man feks benytte
frontpage/dreamweaver/namo/kompozer el.l. program, hvor man overhode ikke behøver kenne til html eller css.
Nilsen
Avatar billede kats Nybegynder
23. februar 2008 - 17:45 #5
Jeg har lavet flere hjemmesider med Netobjects Fusion 9, uden at kende
kende noget til HTML. Programmet fås i en gratis version og det er så så nemt at
bruge at man kan lave en hjemmeside så flot som en pro.., på 1 time, uden at kende
programmet
Avatar billede olebole Juniormester
23. februar 2008 - 17:52 #6
nilsen og kats >> Resultatet bliver også derefter. F.eks. skriver hverken DreamWeaver eller Fronpage valid eller hensigtsmæssig kode. Skal man opnå et resultat i professionel standard, er man nødt til at lære at kode ordentligt  =)
Avatar billede kats Nybegynder
23. februar 2008 - 18:16 #7
Min hjemmeside er på 14 sider med en 5-10 billeder på hver side, det er da nok
muligt at koden ikke er helt korrekt, men det virker da, siden er hurtig fremme,
og hurtig til at skifte side og den har virket uden problemmer i 6 år som reklame
for firmaet
Avatar billede w13 Novice
23. februar 2008 - 18:17 #8
Regn bare ikke med, den bli'r ved med dét. ;)
Avatar billede charliee Praktikant
23. februar 2008 - 19:21 #9
Jeg er heller ikke interesseret i en hjemmeside som er fuldsteændig perfekt, jeg synes bare at det er sjovt at lave hjemmesider :D .
kats--> kan jeg evt. se nogle af de sider, som du har lavet med Netobjects Fusion 9..
Jeg har Front Page på min computer kan jeg evt. bruge det ?
Hvis jeg vil lave en hjemmeside i Photoshop skal jeg så først lave et form for design ligesom jeg vil redigere et andet billede?
Avatar billede olebole Juniormester
23. februar 2008 - 19:26 #10
FrontPage har MS af gode grunde droppet (den er dybt forældet og elendig til dagens WWW), så det ville være yderst uklogt at vælge dén editor.

Der er voldsom forskel på, at noget virker - og at dette 'noget' er hensigtsmæssigt. F.eks. virker det fint at køre mod trafikken på en motorvej ... men man skal nok ikke forvente, det virker særlig længe  =)
Avatar billede charliee Praktikant
23. februar 2008 - 19:31 #11
ok.
Hvis man skal bruge photoshop til at lave et designet, hvordan skal man så gå i gang ?
Avatar billede kats Nybegynder
24. februar 2008 - 10:27 #12
Jeg kan ikke give dig adressen på siderne uden at lave reklame for et firma
og det tror jeg ikke er lovligt her, men jeg synes du skulle hente programmet på
nettet, så giver det næsten sig selv hvordan det kan kombineres med billeder
og design fra Photoshop.
Avatar billede charliee Praktikant
24. februar 2008 - 16:45 #13
kats >> bare i orden, jeg downloader det og prøver og ser om jeg kan finde ud af det nu:D .
Avatar billede sonnic Juniormester
25. februar 2008 - 20:33 #14
Jeg er ikke så frelst som visse andre her på siden, da jeg både kan anvender Html og DreamWever og kender jeg hele problematikken, men hvis du "bare" skal udgive nogle simple sider kan du med fordel anvende Imange Ready, se her hvad den f.eks kan gøre for dig.
http://www.villysonnichsen.dk/web_sider.html
Hilsen Villy :)
Avatar billede sonnic Juniormester
25. februar 2008 - 20:36 #15
Obs! Glæmte at fortælle at disse sider alle lavet i Image Ready.
Avatar billede w13 Novice
24. april 2008 - 11:54 #16
Lukketid?