Avatar billede dmg Nybegynder
25. februar 2008 - 20:19 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Forbinde 4 skærme til een computer

Hej Experts,

Jeg vil forbinde 4 monitors til min computer... den primær er en 22 tommer fladskærm jeg har foran computeren. De 3 andre er 37 tommer fladskærmsfjernsyn som jeg har hængende i rummet.
Jeg har kigget på nvidias Quadro NVS 440 graffikort. Men kan ik rigtigt finde ud af, funktionerne til denne kort.
http://www.nvidia.com/page/quadronvs.html

jeg vil meget gerne kunne gøre disse to ting.

1. Klone de 3 fjernsyn med min primære skærm. Så de alle viser det samme.
2. Vise forskelligt indhold på alle skærmene. Sådan så når jeg arbejder på den primærer skærm, køre de 3 fjernsyn deres eget indhold.

Jeg har allerede prøvet at spørge om dette på nvidias forum, men med uden svar. Har os prøvet at ringe til nvidia, men supporteren jeg snakkede med viste ikke engang selv, hvad kortet helt præcist kunne?

http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=60319&hl=4+monitors

Håber go'e gamle eksperten.dk kan hjælpe mig :)
Foreløbigt tak
Avatar billede bit-phreak Nybegynder
25. februar 2008 - 20:27 #1
du behøver ikk bruge et quadro kort.
du skal bare have fat i et kort med 2 DVI udgange. man kan købe nogle dvi adaptore som laver en udgang om til 2 udgange dem skal du bruge og derefter ændre du bare tingene inde under skærmindstillinger som du vil have det og jo det viorker også med forskelligt indhold
Avatar billede dmg Nybegynder
25. februar 2008 - 20:35 #2
Okay det lyder meget interessant. Så en dvi udgang kan laves om til 2 vga udgnage via en adapter, som kan visse forskelligt indhold. Kan du give mig et eksempel på et sådanne kort. Registrerer Windows 4 skærme så, hvis jeg har sådanne 2 kort med 2 adaptere?
Avatar billede kogt Nybegynder
25. februar 2008 - 21:43 #3
du skriver Fjernsyn, mener du som i et gammelt analog tv med antenne indgang eller et FladskaermsTV LCD eller hva det nu er...
Avatar billede kogt Nybegynder
25. februar 2008 - 21:44 #4
hehe min fejl jeg kan bare laerer og laese hele teksten i stedet for bare den nedereste del :P
25. februar 2008 - 21:46 #5
Bare for at præsicere: Vil du kunne vise FIRE FORSKELLIGE billeder (en til hver skærm) til enhver tid ? Eller skal de 3 nævnte skærme ALTID vise samme billed ?
Avatar billede dmg Nybegynder
25. februar 2008 - 21:52 #6
Jeg vil helst kunne gøre begge dele hvis det kan lade sig gøre. De 3 fladskærmsfjernsyn jeg har hængende har alle VGA input ligesom en normal computermonitor.
Avatar billede dmg Nybegynder
25. februar 2008 - 21:55 #7
har kigget lidt på dette program, som jeg kunne tænke mig at anvende.
http://www.ishadow.com/Downloads/VirtualDisplayManager/tabid/115/Default.aspx

Men spørgsmålet er om jeg kan finde et graffikkort der kan skyde forskelligt indhold på de 3 skærme (fladskærmsfjernsyn). Det ville os være en fed funktion hvis jeg kunne klone alle skærmene til at visse det samme engang i mellem. Håber i kan hjælpe
25. februar 2008 - 22:14 #9
Hvis skærmene er et stykke fra hinanden ->
http://www.danbit.dk/produkter/1719.phtml
Avatar billede dmg Nybegynder
25. februar 2008 - 22:29 #10
Hej karise_larry,

Jeg har kigget på dette: http://minicom.com/av_avds.htm som er noget alla det samme som det Danbit system du foreslår. Dette er helt klart noget jeg er interesseret i men ikke i første omgang. Det vigtigste er at skaffe en grafikkort, som du har linket til på ebdpriser.dk Jeg sidder i USA og kan få en go pris på Nvidia Quadro NVS grafikkort 440 kort. Men mit spørgsmål går på, hvad kan jeg gøre når jeg får et sådan kort? Hvilke slags klonings metoder kan jeg bruge?
Jeg takker for alt din research!
26. februar 2008 - 10:01 #11
... jeg kunne forestille mig at rent (medfølgende) software/driver mæssigt 'let' kan klone hvad som helst til hvad som helst mht skærmbilledet ?

Jeg har 'leget' med et fire udgangs grafikkort engang på tidl. arbejde; skulle bare præsentere fire stk. hjemmesider på fire skærme i overvågnings øjemed...
Avatar billede dmg Nybegynder
25. august 2010 - 22:51 #12
Hej karise_larry,

Tak for alt din hjalp og undskyld det har taget saa lang tid.
Smid et svar.
25. august 2010 - 22:59 #13
Ping...
(Det var et [svar]...)