Avatar billede trouble Praktikant
26. februar 2008 - 17:26 Der er 14 kommentarer

Netværk via stikkontakter

Hvad hedder det når man vil have lan over stikkontakterne? Jeg vil gerne købe nogle enheder men jeg ved ikke hvad det hedder.
Håber i kan hjælpe:-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. februar 2008 - 17:31 #1
Avatar billede peet-49 Novice
26. februar 2008 - 17:36 #2
PowerLine hedder de.
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. februar 2008 - 17:39 #4
Avatar billede trouble Praktikant
26. februar 2008 - 18:13 #5
Hmm, det er vist sådanne nogen. Bare på dansk. Så nogen der kunnne håndtere 300 mps.
Avatar billede trouble Praktikant
26. februar 2008 - 18:25 #6
Jeg har brug for en adapter jeg kan sætte fra min router i stikkontakten og ha netværk
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. februar 2008 - 20:20 #7
En hvilken af dem jeg har listet koblet du din router til, og der hvor du skal bruge de data routeren leverer, sætter du også en op.

Tag en kik på de 2 sidste links, og se på tegningerne der.
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. februar 2008 - 20:20 #8
Hvad skal du bruge 300 Mbps til ?
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
26. februar 2008 - 20:23 #9
1295 kr. for 2 tilslutninger med 200 Mbps, så jeg lige i en papirreklame
Avatar billede james_t_dk Juniormester
27. februar 2008 - 07:39 #10
Lan på powerlines kan sagtens køre op til 300 MBPS men som for trådløst og i det hele taget alt andet netværk så er det en teoretisk hastighed. Det vil ikke under hvis den reele hastighed kun er 10% af den benævnte.

Man kan jo ikke fra producenten vide hvordan dine kabler er trukket i huset. Ej hellere kan man forudsige hvad der "støjer" på dit net (køleskab/støvsuger/fjernsyn/pc er nok nogle af de værste).
Avatar billede jc_d-link Praktikant
27. februar 2008 - 07:56 #11
Jeg er nästen helt enig med james t dk.

10% er måske lige i underkanten, men du vil miste noget når du går via el-systemet.
Du skal også väre opmärksom på hvor mange kretslöb du skal gennem.

Endvidere. Hvor hurtige porte har du i din router og pc. Hvis de ikke er mere end 100 så får du heller ikke mere end 100.
Avatar billede justrace Novice
27. februar 2008 - 10:16 #12
Hvorfor vælger du denne løsning frem for kabel, for slet ike at nævne trådløst? Derudover virker de kun inden fur den samme sikringsgruppe, og det er jo ret væsentligt at være opmærksom på. Jeg har godt nok hørt eksempler på det modsatte, men har mine tvivl. Derudover kan netværksudstyr være følsomt overfor om tilsluttet udstyr er faset ens i begge ender, altså om din elektrikker har vendt ledningerne rigtigt.
Avatar billede jc_d-link Praktikant
27. februar 2008 - 11:29 #13
Fandt denne:

Sp: hvor langt rækker en power line:

Sv: Dette spørgsmål har ikke et præcist svar og man kan sammenligne det med spørgsmålet ”hvor langt kan en bil køre på tank”. Svaret afhænger af hvor meget du kører, hvor meget trafik der er, underlaget og hvor mange stop du har.
Det samme gælder signaler som sendes via el-nettet. Der findes mange ting der kan forstyre signalet i et elnet. Alt som får nettet til at få forstyrrelser, som f.eks. mobilopladerer, strømudtag, lysjustere.
Gamle kabler kan også påvirke hvor langt man kan sende signalet. Endvidere kan det, at gå fra en fase i huset til en anden, påvirke signalet. Jo mere stabilt spændingen i nettet er mellem enhederne, jo bedre signal sendes der og bedre signal giver bedre afstand.

Teoretisk max kabellængde mellem enhederne: 50 meter.
Avatar billede justrace Novice
27. februar 2008 - 11:47 #14
Så kan vi jo tage denne med: http://www.itsvar.dk/jcs/news/27/8.aspx?id=6249