29. februar 2008 - 15:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Processor (CPU) Hvad skal jeg være opmærksom på?

Kære eksperter

Jeg hader min computer.
Hjælp mig med at få kærligheden tilbage i forholdet.
Jeg ynder at spille computerspil, men min bedre halvdel vil kun spille spil fra årtusindskiftet.

Jeg skal have en ny processor, så jeg kan købe et nyt motherboard, så jeg kan købe nyt RAM og grafikkort.

Computere...

--------------------------------------------

Så vidt jeg har forstået er det en god ide at starte med prosesoren når man skal stable en ny computer på benene:

Er der andre vigtige ting end dens hastighed (f.eks 2Ghz) og dens socket?

Jeg synes at processore ser meget ens ud, men deres priser svinger meget.
Jeg har set processorere der havde næsten samme hastighed og samme socket, men varierede 800kr i prisen.

HJÆLP!

Mvh. Christoffer
29. februar 2008 - 18:29 #1
Er der ingen der kan hjælpe mig? :'(
Avatar billede prebas Nybegynder
29. februar 2008 - 23:35 #2
du bliver nok nød til at være lidt mere specifik med hvad du gerne vil ha og hvad den skal kunne!!
Avatar billede z4nd3r Nybegynder
01. marts 2008 - 18:52 #3
Socket og Front side bus speed (FSB) er det god ide passer sammen, ellers vil du blive endnu mere træt af computere! :P

I dag skal man gerne op i klasse med "Core 2 Duo"! Og hvis du så gerne vil spille så er der jo f.eks. http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=390530

Men du må meget gerne gå op i en firekernet CPU! det vil du være glad for i det lange løb!
Avatar billede z4nd3r Nybegynder
01. marts 2008 - 18:55 #4
Og sådan en CPU som jeg linker til vil være rar at bruge sammen med:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=416399

Så er det eneste du skal tænke på om passer nærmest rammene!
Avatar billede z4nd3r Nybegynder
01. marts 2008 - 18:57 #5
Men sig endelig til hvis jeg skal give et eksempel på en computer! Bare lige skriv hvad du vil bruge den til! :D
02. marts 2008 - 14:50 #6
Ok, FSBen er også vigtig. Det er jo ret godt at vide :)

Når du siger at FSB og Socket skal passe sammen hvad mener du så?

Tak for eksemplerne, jeg kan se at jeg ville komme til at bruge en 4000kr på en computer og det har jeg desværre ikke råd til. Jeg skal også lige have købt en bærbar til økonomi studiet og sparet sammen til en masse caffe latter ;)

Egentligt skal jeg bare have en computer der er lidt bedre end den jeg har nu. Problemet er at alle mine ting er fuldstændgigt forældede, og jeg derfor mere eller mindre bliver nødt til at købe en hel ny computer.

Tak for hjælpen, du må meget gerne "svare", z4nd3r!
Avatar billede z4nd3r Nybegynder
02. marts 2008 - 17:37 #7
Her er et svar!

Det jeg mener er at FSB på bundkort og CPU skal passe sammen, og det samme med soklen! :D