Avatar billede svinth Nybegynder
02. marts 2008 - 10:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

nVIDIA/Stand VGA

Hej alle sammen.

Jeg var naiv nok til at installere vista, da jeg fik en ny laptop.

I BIOS detekteres mit grafik kort korrekt, som nVIDIA 8800m GTX.
I vista 64 bit detekteres det som "Standard VGA".
Det betyder at alle de mange driver pakker jeg har forsøgt mig med fra nVIDIA's hjemmeside, ikke kan finde HW'en. Vista har på et tidspunkt detekteret kortet korrekt, men jeg vil tro at jeg fjernede det fra device manageren på et tidspunkt, i mit forsøg på at opdatere til nogen drivere som ikke crashede/genstartede konstant.

Er der nogen der har en ide om hvordan jeg får en rigtig detektering i Windows vista?

PS: Jeg har forsøgt med en såkaldt upgraderings geninstallering, uden held.

Alle ideer er velkomne.

Dog behøver i ikke foreslå dual boot med XP osv, tanken HAR strejfet mig :-D

Mvh fra Svante
Avatar billede hcma Novice
02. marts 2008 - 10:47 #1
har du prøvet denne:  http://www.nvidia.com/object/winvista_x64_174.16.html

prøv også lige at køre en reg-cleaner for at fjerne gamle rester af afinstallerede ting.
Avatar billede svinth Nybegynder
02. marts 2008 - 11:43 #2
Det ville i givet fald være en driver der kunne bruges.
Men jeg får som sædvanligt følgende besked ved tilsyneladende valide drivere:

"The NVIDIA Setup program could not locate any drivers that are compatible with your current hardware. Setup will now exit."

Har du et forslag til en regcleaner der virker på Vista, er ny indenfor den obskure virkemåde.

Jeg kigger videre...
Avatar billede hcma Novice
02. marts 2008 - 12:06 #3
tag CCleaner herfra  http://www.spywarefri.dk/forum/links/hjtanv.htm
Punkt 3  (download hele pakken, og kør CCleaner efter den vejledning du får)
Avatar billede svinth Nybegynder
02. marts 2008 - 13:05 #4
Hej igen.

Jeg har kørt CCleaner, tjekket at der ikke lå nogen nVIDIA drivere, og genstartet.
Stadig præcist samme problem.
Jeg læste på nettet at nVIDIA's mobile "m" kort oftest var understøttet af de enkelte kortproducenter, fremfor af nVIDIA selv. Ved ikke om det er en and. Men når jeg prøver nVIDIA's egen auto detection på deres hjemmeside, får jeg følgende besked:

"Standard VGA-skrmkort 16.38"

og

"Alienware requires that you download the driver for your GPU from their support site.

You can find more information at: http://www.alienware.com/.

The GeForce M series and GeForce Go series notebook GPUs use drivers that have been customized by the notebook manufacturers to support hot key functions, power management functions, lid close and suspend/resume behavior. NVIDIA has worked with some notebook manufacturers to provide notebook-specific driver updates, however, most notebook driver updates must come from the notebook manufacturer. Additionally, the desktop GeForce graphics drivers will not install on Geforce M series and Quadro M series notebook GPU's."

På deres side finder jeg:

m15x_VGA_NVIDIA_Vista_7.15.11.6755.exe

Når jeg forsøger at installer den, får jeg at vide at driverne er til Windows Vista 32 og ikke Windows Vista 64 som jeg kører.

Nogen nye bud eller spørgsmål til min fremgangsmåde?

Det forekommer mig at det grundlæggende problem stadig er at kortet bliver detekteret som et "Standard VGA"!?
Avatar billede hcma Novice
02. marts 2008 - 13:20 #5
har du prøvet at fjerne kortet i enhedshåndteringen -> genstarte og lade systemet finde kortet igen ?
ellers har jeg ingen ide om hvad der kan være galt.
Avatar billede svinth Nybegynder
02. marts 2008 - 15:00 #6
Ja, resultatet er det samme, jeg ser atter et Standard VGA kort, og windows installerer automatisk drivere til dette kort, med det samme.
Avatar billede svinth Nybegynder
02. marts 2008 - 16:28 #7
Her var løsningen, en modded inf fil. Fantastisk site:

http://www.laptopvideo2go.com/forum/index.php?showtopic=17740

Og når jeg tænker på hvor lang tid jeg har brugt på det crap! Damn, man får jo helt lyst til at donere til dem...