Avatar billede ullidk Nybegynder
03. marts 2008 - 14:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problem med ASP:Table ved Submit/Page postback

Hejsa,

Jeg har en tom asp:Table kontrol på min side, som jeg runtime genererer med div. rækker og celler på baggrund af noget information, som brugere indtaster. Det virker fint nok.
Men neden under tabellen har jeg så en tekstboks som brugere kan indtaste deres e-mail adresse i og trykke på en knap hvorved detaljerne fra ovennævnte tabel skulle blive mailet til dem. Problemet er bare, at hver gang man klikker på knappen, så er det output man får fra tabellen tom!
Det giver som sådan god mening fordi hver gang siden refreshes bliver tabellen jo tom, og jeg er sikker på at løsningen har et eller andet at gøre med ViewState eller IsPostBack, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af det:(

Hjælp:-)
Avatar billede simsen Mester
03. marts 2008 - 15:43 #1
ullidk

Generer du rækker, celler osv dem i din Page_Load?

Hvis du gør dette, så put det ind i en:

if (!IsPostBack)
{
  Her skal så din generering af tabellen laves
}

mvh
simsen :-)
Avatar billede ullidk Nybegynder
03. marts 2008 - 15:55 #2
Nej hvis bare det var så let:-) Tabellen skal være tom medmindre en bruger klikker på en knap, så der er ikke behov for at gøre noget i Page_Load overhovedet.
Avatar billede simsen Mester
03. marts 2008 - 15:58 #3
ullidk

Så bliver jeg nødt til at se noget kode - både aspx og aspx.cs filen med de relevante ting, hvis jeg skal forsøge at hjælpe dig :-)
Avatar billede simsen Mester
04. marts 2008 - 11:30 #4
hmmmmmmmmmmmmmm
Avatar billede ullidk Nybegynder
04. marts 2008 - 14:01 #5
Jeg løste problemet ved at bruge et DataGrid bundet op mod en data table som jeg genererer runtime. Så problemet løste sig selv.
Avatar billede mikalj Nybegynder
11. marts 2008 - 12:33 #6
Når du generer noget indhold dynamisk i codebehind, er du nødt til at gøre det i hvert postback. Du skal dog kun fylde data i ved første request.
Asp.net husker nemlig ikke på dynamisk genererede elementer, men den husker på deres værdier :)