Avatar billede mellowmik Novice
04. marts 2008 - 11:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ændre destination for tv-optagelser i Media Center?

Jeg har købt en ny harddisk til den stationære og ønsker at mine tv-optagelser skal gemmes på den, da MC'et i øjeblikket prøver at lægge Vista ned ved at fylde C-drevet op.
Men det er ikke lige til at finde ud af, hvordan jeg ændrer destinationsdrevet.

Tillægsspørgsmål: Jeg har også svært ved i det hele taget at flytte større filer (over 5GB) til min nye harddisk og får meddelelse om, at filen er for stor til destinationsdrevets filsystem. Meget mystisk, synes jeg.
Avatar billede venturer Nybegynder
04. marts 2008 - 12:11 #1
Du skal først være sikker på at den nye disk er formateret med NTFS (vælg egenskaber for drevet, så kan du se det).
Den skal selvfølgelig have tildelt et drev bogstav.

I MC skal du finde indstillinger og her ændre opsætningen for "Optager" (eller er det "TV optager"?). Her kan du angive hvilken af dine lokale diske du vil optage på.
Avatar billede mellowmik Novice
04. marts 2008 - 16:52 #2
disken virker fint nok. Jeg bruger den allerede til musik, spil og film. Så er der vel ikke noget i vejen med formatet?
Avatar billede mellowmik Novice
05. marts 2008 - 22:57 #3
aaaahh, en disk virker fint nok i Vista, selvom den ikke er NTFS-formateret!
Tak for hjælpen!
Avatar billede mellowmik Novice
05. marts 2008 - 22:58 #4
altså - den kan bare ikke klare de store filer.
Jeg formaterer...
Avatar billede venturer Nybegynder
06. marts 2008 - 02:49 #5
Så den var altså ikke klar med NTFS. I så fald vil den nemlig ikke acceptere filer større end 2GB.
Godt at det virker.