Avatar billede idaholst Nybegynder
04. marts 2008 - 19:14 Der er 18 kommentarer

D-Link Wireless N-router skaber "Blue screen of death".

Har erhvervet en D-Link router med draft N-standarden. En del af de bærbare der logger på denne router oplever at møde den berømte "Blue screen of death" - alt stopper og det eneste der er at gøre, er at reboote. Det er forsøgt at installere de nyeste drivere på de bærbare, men det ser ikke ud til at hjælpe. Routeren er helt ny og har defor nyeste version firmware. Hvad pokker skaber problemet???
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
04. marts 2008 - 21:27 #1
Du har købt en router, men hvad har det med klientrerne at gøre, har du også købt netkort til dem????

Er netkortene i de bærbare ens?
For en router kan mig bekendt ikke få en computer til at få BSOD

Når du får BSOD så står der en eller anden fejl, det vil være en stor hjælp hvis du skriver den ned og poster den herinde
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
04. marts 2008 - 21:30 #2
Nu skriver du at den har draft N standard. Har I tjekket at routeren ikke står til KUN at kommunikere via N standard? Tænker her på, at hvis Jeres bærbare trådløse netkort kun understøtter B og G standard, om så ikke problemet ligger der? At routeren konfigureres til at skulle bruge trådløs via B og G standard.

Good luck

Mr.Athlon
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
04. marts 2008 - 21:36 #3
@ mr.athlon: det vil da kun forhindre maskinerne i at kommunikere med routeren, ikke få dem til at gå i BSOD
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
04. marts 2008 - 21:45 #4
->cool m f

Det kan du have ret i, bortset fra at hvis der f.eks bruges D-Links software på klienterne, og man bruger de tidligere profiler fra en "gammel" router! Det ville være langt fra første gang, en Windows lavede BSOD pga. software:-)

Som du selv skriver, ville det være behjælpeligt med lidt mere info, for at indkredse problemet.
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
04. marts 2008 - 21:51 #5
PS: Når jeg skriver D-Link software er det fordi jeg tager som en naturlig ting, at klienterne connecter via trådløs....
Avatar billede keldo Nybegynder
09. marts 2008 - 13:07 #6
idaholst...hvad er det for en bærbar du har, som oplever "BSOD"??
Avatar billede idaholst Nybegynder
09. marts 2008 - 14:13 #7
Det er flere forskellige maskiner, både IBM, Acer og HP.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
09. marts 2008 - 15:51 #8
ok, er det de indbyggede netkort eller har du købt en stribe ens netkort der kan køre draft N og monteret i maskinerne
Avatar billede idaholst Nybegynder
09. marts 2008 - 17:39 #9
Det drejer sig om de netkort der findes i maskinerne - alle kører g-standard. For mig at se, ligner det at N-standarden måske ikke er så bagudkompatibel som lovet!
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
09. marts 2008 - 17:58 #10
tror nu mere at der er en anden årsag, tvivler stærkt på at en trådløs router kan få en computer til at gå ned med BSOD.

tror nærmere at det er et eller andet stykke software der gør det. der må være en eller anden fællesnævner

Det ville være rart med selve fejlkoden. måske der også står noget i logfilerne på de maskiner der går ned.
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
09. marts 2008 - 18:14 #11
Idaholst, kan du evt. tjekke om chipsettet på de trådløse netkort ar af mærket; "Intel 39xx".? Jeg er ikke helt 100 på den eksakte model, men det tjekker jeg lige op på.

Det er ikke videre sandsynligt at alle maskinerne har det samme WiFi chipset, men muligheden er da tilstede.:-)

Mvh

Mr.Athlon
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
09. marts 2008 - 18:27 #12
Back....:-)

Chipsettet hedder helt præcist: Intel Pro wireless 3945ABG.
ABG må jo stå for de standarder kortet understøtter!

Hvis det er dette kort som sidder i maskinerne, kan det(muligvis) løses ved at man i routeren sætter SSID til at skulle Broadcastes. Ved godt at man normalt slår dette broadcast fra, af sikkerhedsmæssige hensyn. Men hvis det slås til, kan man slå det fra igen, efter ALLE maskiner har været connected, for da vil de enkelte maskiner selv huske det, da de har været koblet op til routeren.

Men du kan godt have ret i, at N-standarden nok ikke er så bagudkompatibelt som den faktisk burde være.

Mvh

Mr.Athlon
Avatar billede idaholst Nybegynder
09. marts 2008 - 18:45 #13
Vil prøve at tjekke op på det med chipsettet...
Jeg kan dog fortælle, at SSID broadcast er slået til og altid har været det.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
09. marts 2008 - 19:23 #14
@ mr.athlon: Hvordan skulle det at SSID er skjult kunne give BSOD på lige netop det chipset? kan ikke finde noget info på det
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
09. marts 2008 - 21:00 #15
Jeg heller ikke give svaret på, hvordan det kan lade sig gøre. Men det er et faktum som jeg har mit arbejde, hvor man tilsyneladende har fundet ud af det.
Det eneste jeg ved, er at det rent faktisk passer, da jeg har prøvet på en kammerats maskine.
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
09. marts 2008 - 21:03 #16
Men når det nu er slået til, så kan det jo heller ikke være det der gør det.

Du er nok inde på noget af det rigtige cool m f: At det er noget software der gør det! F.eks hvis der nu er samme WiFi kort i alle maskiner, så bruger de med stor sandsynlighed også den samme software til at connecte med.....så er det måske der problemet ligger. Men som du selv nævner, kunne det hjælpe en del, med et screendump af logfilerne.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
09. marts 2008 - 21:29 #17
@ idaholst:  Hvordan har du kørt den trådløse opsætning ud, via gpo? (ja jeg har googlet)
Avatar billede keldo Nybegynder
02. december 2011 - 14:39 #18
lukker