Avatar billede keldo Nybegynder
09. marts 2008 - 13:04 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

En bærbar connector fint til Dlink-655, men kommer ikke internet?

Jeg har en Dell XPS-1730 bærbar med Intel 4965AGN netkort og en D-link DIR-655. Dell og DLink kører "N" og det fungerer super godt. nu har en jeg anden Dell XPS-1710 bær med et Intel 3945 ABG kort, og problemet er at den fint kommer på det trådløse netværk (D-link DIR-655) men ikke videre ud på internettet. Dvs ok på netværk men ingen internet forbindelse. Hvorfor i al verden gør den ikke det?? Det skal selvfølgelig siges at den Dell XPS1730 der kører intel 4965 er fint på internettet, så det er ikke internetforbindelsen der er noget galt med. Det må være Dlink DIR-655 som ikke vil sende min XPS1710 ud på nettet, den blokere på en måde tror jeg. men jeg har kigget i opsætninge af Dlink-655 og kan ikke se der skulle være lukket for adgang nogle steder. Den er sat standard op. Er der nogen som kender til ligende problem? Og som har en løsning? :-)
Avatar billede peet-49 Novice
09. marts 2008 - 13:07 #1
Gå i kontrolpanel-internetforbindelser, højreklik på det trådløse netkort, tryk reparer.
Avatar billede keldo Nybegynder
09. marts 2008 - 13:10 #2
GGG....øhh tak men på hvilken comp?
Avatar billede keldo Nybegynder
09. marts 2008 - 13:12 #3
Har prøvet det på den som ikke går på nettet, gjorde ingen forskel
Avatar billede keldo Nybegynder
09. marts 2008 - 13:13 #4
Det virker som regel også kun hvis den ikke kan komme på det trådløse netværk, og det er jo ikke der problemet er.
Avatar billede justrace Novice
09. marts 2008 - 13:44 #5
Kan du se de andre pc'er fra den som ikke kan komme på nettet?
Avatar billede keldo Nybegynder
09. marts 2008 - 13:50 #6
Har i øvtigt et madiecenter med trådløst netkort som har nøjagtig samme problem.
Justrace... har ikke tjekket....men gør det. Skal lige om det er på samme interne netværk
Avatar billede justrace Novice
09. marts 2008 - 14:02 #7
Go' ide. :)
Avatar billede justrace Novice
09. marts 2008 - 14:03 #8
Må man spørge hvad det er for et mediecenter, samt hvad du bruger som medieserver?
Avatar billede keldo Nybegynder
09. marts 2008 - 14:11 #9
Det ser ikke ud til at de 2 XPS´er kan se hinanden. Det skal siges at XPS1710 kører win XP og den anden Wion Vista. På min XPS1710 som ikke kan komme på nettet får jeg en medelelse om at " Windows was unable to find a certificate to log you to the network "SSID"... har det noget med problemet at gøre?
Avatar billede keldo Nybegynder
09. marts 2008 - 14:11 #10
Mediecenteret er et B&O, bruger ingen medieserver.
Avatar billede keldo Nybegynder
09. marts 2008 - 14:12 #11
XPS1710 kører jo ikke "n" og jeg tror det er problemet. men det burde bar eikke være et problem, det er det jeg ikke forstår.
Avatar billede justrace Novice
09. marts 2008 - 14:47 #12
Hvis din Router er sat op til N, og ikke til G+N er det jo et problem.
Avatar billede keldo Nybegynder
11. marts 2008 - 11:26 #13
DIR-655 er sat til a+b+g+n, så den burde kunne det hele. Hvis ikke den var det, ville den vel heller ikke kunne connecte til routeren?? Den connecter jo fint men kommer bare ikke på nettet. Det må have noget at gøre med "Kommentar: keldo
09/03-2008 14:11:00" ??
Avatar billede thyl Nybegynder
17. marts 2008 - 09:48 #14
Så er det ikke en Dlink Dir-655 for den kan ikke køre a
Avatar billede keldo Nybegynder
17. marts 2008 - 16:53 #15
jo det er en dlink 655. Men så køre den b+g+n.
Avatar billede keldo Nybegynder
03. november 2009 - 12:49 #16
lukker