Avatar billede jdlindstroem Nybegynder
10. marts 2008 - 13:13 Der er 16 kommentarer

Hurtigt webhotel uden bøvl

Jeg leder efter en seriøs veletableret udbyder af webhoteller til brug for et seriøst firma. Brugerne skal lynhurtigt få downloadet siden, også selv om der er hundreder eller tusinder
af brugere på én gang.

Med tiden er det håbet at sitet skal have lisså mange brugere som fx den blå avis, så det er vigtigt at vi vælger en leverandør, som kan følge med i takt med vores behov for øget båndbredde og lagerplads øges.

Der skal være en kontaktperson der taler dansk og hvis der er noget galt med webhotellet, så bliver problemet rigtig hurtigt fixet.

Vi går efter en sikker løsning, så ikke noget med alt for små virksomheder/leverandører, hvor vi er afhængige af én persons evner. Jeg har tænkt på IBM, men der må da være andre?

Sitet kører asp og er baseret på en microsoft SQL løsning, så sitet skal understøtte microsoft SQL og asp.

Jeg har ringet til azero som en mulig leverandør, men de tog ikke telefonen flere gange i træk, så de er dømt ude.
Avatar billede bacardil Nybegynder
10. marts 2008 - 13:16 #1
www.scannet.dk eller www.dandomain.dk, men vil ikke anbefale et webhotel til dine behov, men nok nærmere noget i retning af en serverløsning disse steder.

En anden ting.. var slet ikke klar over at IBM solgte webhoteller :)
Avatar billede justrace Novice
10. marts 2008 - 13:32 #2
Prøv dandomain.dk. (+45) 87 77 90 45
Avatar billede leif Seniormester
10. marts 2008 - 13:33 #3
IBM leverer ikke "bare" webhoteller, men serverløsninger.

Men jeg er enig med bacardil at det lyder mere som en fullsize serverløsning og endda med redundante og flere servere bag løsningen
Avatar billede nickti92 Nybegynder
10. marts 2008 - 13:44 #4
Prøv firebee.dk dem er jeg selv hostet ved og jeg har intet og klage over.

-Martin
Avatar billede tarraq Nybegynder
10. marts 2008 - 14:03 #5
Du skal ha' en dedikeret server. HVis du er seriøs omkring projektet, kan du nemmere gå fra en mindre server til flere større servere , end fra et webhotel. Derudover er du også sikret at der ikke er en eller anden klaphat der dræber serveren med et forkert script. Du kan evt kontakte mig på m (a) apto.dk for lidt vejledning, hvis du vil beskrive projektet lidt nærmere.

- Michael
Avatar billede jdlindstroem Nybegynder
10. marts 2008 - 14:11 #6
Hej..

Rart med overraskende hurtige svar ;) Yes, vi er ude i noget med en serverløsning og god ide med en dedikeret server alene til os. Så tak til Bacardil, justrace, leif, nickti92 og Tarraq allerede nu ;) Jeg aner slet ikke nok om det her, så jeres input er en stor støtte. Jeg vil tjekke de sites ud, som I har foreslået og vil gerne høre mere, hvis der er flere som har noget at tilføje inden vi uddeler de symbolske point.
Avatar billede tarraq Nybegynder
10. marts 2008 - 14:28 #7
Det var da så lidt :)
Som sagt kan det godt betale sig at planlægge lidt i starten for at spare dig for nogle gevaldige hovedpiner senere hen. Jeg har været med til at udvikle mange store sites, og har lært af bitter erfaring. Iøvrigt håber jeg du mener at du vil arbejde i ASP.net eller noget lidt større. ASP alene egner sig ikke til distribuerede systemer.

- Michael
Avatar billede bacardil Nybegynder
10. marts 2008 - 14:36 #8
Det vigtigste er at finde ud af hvad der er vigtigt samt budget for det. Hvis oppetiden er MEGET vigtig og du forventer at miste 1000 kroner/min. så kan det som regel godt betale sig at købe server i clusterløsning eller som redundante.

Hvad skal du have på serveren, hvor tung bliver det at loade m.v. - Hvis din mail ikke er så vigtig igen kan det måske betale sig at smide det på et mailhotel så man ikke skal bruge tid på at vedligeholde den del på serveren.

Det kræver at man præcis ved hvad man vil have og betale for det.
Avatar billede tarraq Nybegynder
10. marts 2008 - 14:39 #9
Enig med bacardil :)
Mail er lidt mere driftsikkert idét at hvis den ikke kommer frem, prøver afsender-serveren igen. Hvis brugeren oplever en død side, kommer de ikke igen.
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
10. marts 2008 - 18:12 #10
Jeg ville prøve www.rackhosting.com de har rimelige priser og support...
Avatar billede olebole Juniormester
10. marts 2008 - 18:22 #11
<ole>

tarraq >> læste jeg virkelig, du vil håbe, nogen vil arbejde med .net ...?!??!!! Har du også klippet hestehalen af?  ;D

/mvh
</bole>
Avatar billede tarraq Nybegynder
10. marts 2008 - 18:33 #12
olebole >> Ja det har jeg faktisk. Det kom ganske naturligt da jeg begyndte at få samme frisure som dig!

.net er bedre en 2-3 ustabile hacks for at få asp til at køre flaky-at-best i et multi-server miljø. Kunden .. ehm.. spørgeren virker ret opsat på at bruge mikrobløde teknologier. Eller har et eksisterende site der kører i asp allerede.

Selv er jeg til php eller jsp. Jsp til distribuerede systemer.
Hoster heller ikke selv .net eller windows-servere for den sags skyld. Jojo.
Og så er jeg også blevet Mac'tosset.

- Michael
Avatar billede olebole Juniormester
10. marts 2008 - 18:43 #13
"Det kom ganske naturligt da jeg begyndte ..." >> Ja, man kan zq da heller ikke beholde sine gode idéer for sig selv! The trendsetter's nightmare!  ;D

Til gengæld er jeg blevet mindre og mindre MacinTosse - og mere og mere 'pisse-mand'  :o|

Undskyld, til Jer andre. To gamle kollegaer, der ikke har set hinanden lææææænge  :)
Avatar billede jdlindstroem Nybegynder
10. marts 2008 - 18:49 #14
Hej.. Jeg har sendt jeres svar videre til drøftelser i baglandet.. Vender tilbage igen igen i morgen..
Avatar billede kasperbergholt Nybegynder
17. oktober 2011 - 20:49 #15
Der er sket lidt siden 2008, og jeg har fornyligt blogget om min rejse med forskellige danske udbydere af webhoteller. Kan læses her:
http://mediebevaegelsen.dk/hurtigt-webhotel-mine-erfaringer-med-danske-udbydere-af-webhoteller

Pt. er jeg landet på et professionelt webhotel fra Meebox, og det klarer fint et par tusinde brugere dagligt på en dynamisk platform (Wordpress).

https://meebox.net/da/webhoteller/professionelt-webhotel
Avatar billede olebole Juniormester
17. oktober 2011 - 21:21 #16
Ja, du har da om ikke andet lært at link droppe i mellemtiden  =)