Avatar billede club-p Nybegynder
10. marts 2008 - 13:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Spil RED ALERT (the aftermath) mod hinanden over krydskabel

Hej Eksperter

Jeg har et meget gammelt spil (red alert) som jeg meget gerne vil spille mod mine venner (ligesom vi gjorde i gamle dage). Mit problem er bare jeg ikke kan huske hvordan vi satte det op så vi kunne spille mod hinanden.

Lige nu har jeg 2 computere hvor spillet er installeret på begge computere. Spillene virker fint nok på hver computer (jeg kan spille spillet). Den ene computere har VISTA og den anden computer har XP. Mit problem er bare at jeg ikke kan huske hvad vi gjorde for at kunne spille mod hinanden. Er der nogen der kan hjælpe mig.

Jeg mener jeg kan huske noget med at vi satte nogle protokoller op på computerne - men jeg kan ikke huske hvad jeg gjorde.

Kan i ikke komme med en forklaring af hvad jeg skal gøre trin for trin. Jeg bruger et kryds kabel til at forbinde computerne direkte til hinanden.

Ps. jeg er ikke helt klar over om der er forbindelse imellem computerne - hvordan tjekke jeg det.
Avatar billede snowball Novice
10. marts 2008 - 14:19 #1
Du skal installere IPX/SPX protokollen på begge PC'ere.

Prøv og læs "What about Network play though?" delen af  http://www.sharoma.com/ral/tech_support.htm
Avatar billede dooleys Nybegynder
10. marts 2008 - 22:44 #2
du højre klikker på "netværksteder" og vælger egenskaber, her højre klikker du og vælger igen egenskaber, på den lan forbindelse du tilslutter dit netstik til. under generelt i rulle menuen vælger du (tcp/ip) og trykker installer, her vælger du protokol og trykker tilføj, ny menu kommer frem og her vælger op ipx/spx. håber min guide er til at forstå :)
Avatar billede club-p Nybegynder
11. marts 2008 - 18:16 #3
Hey dooleys: det var en god forklaring du gav men den virker kun på windows XP - kan du ikke også komme med en forklaring til hvordan jeg gør på windows VISTA
Avatar billede club-p Nybegynder
11. marts 2008 - 18:20 #4
Du må meget gerne slære det helt ud i pap igen :o)
Avatar billede dooleys Nybegynder
11. marts 2008 - 22:20 #5
hehe :) der melder jeg total pas jeg har endnu ikke brugt mere en ca 10 min sammen med vista. så desværre der må en anden hjælpe =)
Avatar billede snowball Novice
11. marts 2008 - 22:46 #6
IPX/SPX protokollen er som udgangspunkt ikke understøttet af Vista, men du kan (på 100% eget ansvar) prøve nedenstående:

IPX/SPX Protocol in Vista (32bit)
http://www.starbase01.com/site/index.php?aid=87
Avatar billede snowball Novice
07. juni 2008 - 22:25 #7
Fandt du ud af det? :)