Avatar billede arlet Juniormester
10. marts 2008 - 17:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Trådløst antenne

Da vi lige er flyttet i nyt hus, så skal jeg have fjernsyn i 4 rum udover stuen, hvor antenne stikket sidder.

Hvad gør man, hvis man ikke gider trække ledninger rundt i hele huset??

Kan man få en trådløs sender, og en trådløs modtager i hver rum??

Har I et link til sådan en fætter??
Avatar billede Beach Mester
11. marts 2008 - 00:49 #1
Der findes ikke en egentlig trådløs antenne, alle antenner er jo trådløse på modtagersiden og kablet på sendersiden:-)

Det du tænker i kan jeg godt følge, men er ikke lovligt at lave da det ville give nogle kæmpe problemer hvis nu naboen også laver samme system.

Det ville meget hurtigt skabe så meget "trafik" på de forskellige frekvenser at det ville være umuligt overhovedet at se noget som helst TV.

Det ville kræve at du transmittere dit indkommende signal over til en ny frekvens og kobler en sender (og en sender-antenne) ind i systemet der sender dine tv-signaler videre (trådløst) lokalt til hvert TV som så igen skulle monteres med endnu en modtagerantenne til den nye frekvens.

Problemet ligger i at antennesignaler bryder igennem alt andet end metal, og hvis nu naboen vælger samme system så kan du godt se at han ville kunne modtage dine signaler og omvendt. I et tæt bebyggede område vil det hurtigt gå hen og give så store problemer at det vil være umuligt overhovedet at modtage TV:-(

Men men men... Der findes en helt anden indgangsvinkel der kan løse problemet. Du kan digitalisere dit indkommende TV-signal og transmittere dette videre digitalt fra en TV-server til de forskellige modtagere. Til dette kan man enten opbygge et trådløst netværk via alm. computere eller benytte sig af div. set-top bokse ala dem her--->
http://www.parabolshoppen.dk/shop/slingbox-sling-media-2143p.html

Men igen, det kræver så en computer ved hvert TV for at kunne konvertere de digitale signaler om til analoge så de kan sendet ind til et TV.

Håber du kan se de problemer der ville opstår hvis din første ide blev før ud i livet, men også at der findes digitale løsninger som godt nok kræver computere til at styre det af, men er nødvendige for at få de digitale signaler tilbage i en form dine TV kan "læse" *S*

//Beach
Avatar billede arlet Juniormester
11. marts 2008 - 08:14 #2
Sagt lidt kortere:
Få røven op på loftet og få lagt de ledninger ;-)

Men tak for svaret. Læg et svar og der er point på vej..
Avatar billede Beach Mester
11. marts 2008 - 23:55 #3
Øhh ja....
Bedere kvalitet, mindre strømforbrug osv osv osv.

Rigtig god arbejdslyst *S*

//Beach