Avatar billede mrmox2 Nybegynder
11. marts 2008 - 07:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Offlinefiler på netværks-harddisk virker ikke længere

Jeg håber at der er en der har en ide til hvad der kan være forklaringen på et nyligt opstået problem.

En af mine kunder meldte om problemer på en Synology 101j. Offline-filer har kørt fint i 2 år, men pludselig kom der nogle fejlmeddelelser, og jeg tog ud til ham og nulstillede offline-cachen og sat hans offline-filer op igen.

_Men_ alle hans filer på nær nogle ganske få var ikke længere tilgængelige offline (hvis man går ind i mappen med offlinefiler står der "Den lokale kopi er ikke komplet").

Min egen PC har kørt fint indtil i går på min synology (med det offline-drev jeg oprettede for nogle år siden) og da jeg prøvede at oprette et nyt offline-område skete der det samme på min.

Altså: de gamle offline-områder oprettet tidligere virkede fint. De nye virkede ikke??

Så tog jeg to stationære med XP pro og prøvede med dem. De kan godt synkronisere en del af filerne, men ikke f.eks. exe og jpg filer. der kommer en fejlmeddelelse om at "det monterede filsystem understøtter ikke udvidede attributter".

og her kommer mine spørgsmål:

1) hvor skal jeg kigge for at finde årsagen til at de forskellige udgaver af xp pro (alle fuldt opdaterede) opdatter drevet forskelligt?

2) kan det passe at der inden for det sidste ½ år er kommet en opdatering til XP som har ændret måden offline-filer håndteres på (Win2k pro kører perfekt med den harddisk-box).

Jeg har søgt på fejlmeddelelserne ovenfor, og kan ikke finde nogle gode forklaringer. Synologys support siger bare at de ikke understøtter offline filer på XP, men jeg har skrevet tilbage at det har virker fint indtil for nylig. Jeg har prøvet med forskellige firmwre-udgaver - samme problem.
Avatar billede snabeljan Nybegynder
11. marts 2008 - 14:47 #1
Huh... scary

Jeg kører selv med Offline filer - faktisk på flere forskellige computere og servere og en Synology CS407e som en af 'serverne'. Og det ser ud til at køre fint, men jeg vil da lige checke om det nu også er tilfældet...

/snabeljan
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
17. marts 2008 - 23:30 #2
nå, har sat en QNAP op til ham, og synology kigger på sagen.
jeg skriver hvis der kommer noget nyt.
lukker
Avatar billede snabeljan Nybegynder
17. marts 2008 - 23:44 #3
Det kører fint hos mig....
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
18. marts 2008 - 10:06 #4
det ser ud til at XP har opgraderet deres offline-feature til at fungere som på vista
http://blogs.technet.com/filecab/archive/2007/03/16/using-offline-files-with-samba-emc-servers-nas-devices.aspx
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
19. marts 2008 - 15:25 #5
> snabeljan: hvis de forskellige synology-diske kører med samme version af samba og samme konfiguration, så vil et nyt job med offline-filer på en fuldt opdateret XP ikke virke. De gamle jobs kører derimod videre uændret. underligt, men det er hvad vi oplevede.
Avatar billede sgt_a Novice
17. august 2008 - 22:07 #6
Ved I hvor offlinefilerne fysisk ligger på XP? Jeg skal bruge dem da min PC fik virus og tror I ikke at min server var død et par dage før!!! Nu skal jeg finde mine dokumenter. Er lidt presset da min kærestes også ligger der... HÅBER JER ;-)
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
18. august 2008 - 00:26 #7
hej sgt_a
opret et nyt spm om sagen
de er jo netop tilgængelige på netværksplaceringen, også offline
deraf navnet
hvis de ikke er tilgængelige offline har jeg ikke lige noget hurtigt bud

/thomas