Avatar billede jenslyn_s Nybegynder
12. marts 2008 - 01:09 Der er 12 kommentarer

CS0246: The type or namespace name 'LiveSearch' could not be foun

Benytter livesearch api'et lokalt, og det spiller fint. LiveSearch ligger i "App_WebReferences" men når jeg smider det på mit testsite virker det ikke og den klager over reference. Hvor er den gal?

Compiler Error Message: CS0246: The type or namespace name 'LiveSearch' could not be found (are you missing a using directive or an assembly reference?)

Source Error:

Line 13: using System.Web.Services.Protocols;
Line 14: using System.Net;
Line 15: using LiveSearch;
Line 16:
Line 17: public partial class Search : System.Web.UI.Page
Avatar billede arne_v Ekspert
12. marts 2008 - 01:20 #1
Smide du source op i app_code eller assembly op i bin for den genererede stub ?
Avatar billede jenslyn_s Nybegynder
12. marts 2008 - 01:23 #2
app_code (er ikk über)...

minMappe/search.aspx
minMappe/App_WebReferences/LiveSearch
Avatar billede jenslyn_s Nybegynder
12. marts 2008 - 09:07 #3
såfremt det er en reference som er manglende, hvor er denne så: min config fil siger:

<add key="LiveSearch.webservices" value="http://soap.search.live.com/webservices.asmx"/>
Avatar billede jenslyn_s Nybegynder
12. marts 2008 - 09:45 #4
Og det er bygget som et website project
Avatar billede jenslyn_s Nybegynder
12. marts 2008 - 13:40 #5
Jeg er lidt på herrens mark, så håber en af jer kan kaste lidt perler?
Avatar billede jenslyn_s Nybegynder
12. marts 2008 - 21:08 #6
Arne?
Avatar billede jenslyn_s Nybegynder
12. marts 2008 - 23:34 #7
Fik flyttet min App_webReferences til roden så den kunne læse den. Sådan... dog giver den nu fejlen nedenfor - det er webservice serveren som afviser, men hvorfor?

System.Net.WebException: Unable to connect to the remote server ---> System.Net.Sockets.SocketException: No connection could be made because the target machine actively refused it 80.167.236.72:80 at System.Net.Sockets.Socket.DoConnect(EndPoint endPointSnapshot, SocketAddress socketAddress) at System.Net.Sockets.Socket.InternalConnect(EndPoint remoteEP) at System.Net.ServicePoint.ConnectSocketInternal(Boolean connectFailure, Socket s4, Socket s6, Socket& socket, IPAddress& address, ConnectSocketState state, IAsyncResult asyncResult, Int32 timeout, Exception& exception) --- End of inner exception stack trace --- at System.Net.HttpWebRequest.GetRequestStream() at System.Web.Services.Protocols.SoapHttpClientProtocol.Invoke(String methodName, Object[] parameters) at LiveSearch.MSNSearchService.Search(SearchRequest Request) at Search.Page_Load(Object sender, EventArgs e) in e:\webroots\LocalUser\aspplan\public_html\starmix\Search.aspx.cs:line 51
Avatar billede arne_v Ekspert
13. marts 2008 - 02:03 #8
Fejl meddelelsen er jo klar nok. Din app kan ikke connecte til 80.167.236.72 port 80,
som må være addressen på web servicen.

Check den !
Avatar billede jenslyn_s Nybegynder
13. marts 2008 - 08:21 #9
Men den connecter fint nok når jeg tester lokalt.
Avatar billede jenslyn_s Nybegynder
13. marts 2008 - 11:06 #10
Det må være min host som har lukket for web service forbindelser
Avatar billede arne_v Ekspert
14. marts 2008 - 02:27 #11
Det er muligt.

Du kan teste den hypotese med et simpel WebClient kald.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. maj 2008 - 05:48 #12
jens ?