Avatar billede moroax Nybegynder
16. marts 2008 - 02:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

2 x HD og BIOS fryser?

På mit Asus P5GC motherboard har jeg en 40GB WD IDE-disk, som jeg har installeret XP-Pro på, når jeg så tilslutter en SATAII disk (WD320GB eller WD500GB) og starter op, finder den begge diske, og derefter fryser den
- herefter skal jeg trykke på reset knappen - og jeg kan ikke komme ind i bios.

piller jeg SATA disken fra, og går ind i BIOS, kan jeg godt sætte kablet i disken, og finde den i bios, men ved genstart er det det samme igen

boot disken i bios ER sat til den 40 GB IDE disk

HVIS jeg igen piller SATA disken fra, starter PC'en op normalt, og sætter jeg igen kablet i SATA disken, bliver den fundet, og kan bruges i XP, genstarter jeg - er den DØD igen !!..

hvad er der galt ??..
Avatar billede Jensen DK Novice
16. marts 2008 - 06:29 #1
Prøv at indstaler XP på sata disken, mener ikke at en ide (pata) kan have styresystemet indstaleret samtidig med at der er sata diske.
Avatar billede matcho Nybegynder
16. marts 2008 - 13:38 #2
Det kan man godt,men du skal ind i bios sæiie ide HD som første boot.
Avatar billede moroax Nybegynder
16. marts 2008 - 13:47 #3
Ja, det HAR jeg gjort, for den anden er jo slet ikke på listen, for er SATA disken tilsluttet, kan jeg ikke komme ind i BIOS, den starter op til der hvor den har fundet de 2 harddiske, og skriver info om den første, og DER fryser den.....
Avatar billede matcho Nybegynder
16. marts 2008 - 16:10 #4
Kan du heller ikke se den i diskhåndtering=Højreklik denne computer>adminstrer>diskhåndtering>allokkereog formatere, for det er nok fordi den ikke er formateret du ikke kan se den.
Avatar billede moroax Nybegynder
17. marts 2008 - 01:19 #5
Jo, det er jo det der er problemet...
jeg skal pille SATA disken fra, for at kunne boote, og når dette er gjort, kan jeg sætte kablet til BÅDE i BIOS og i XP
(HVIS jeg sætter den til i VIOS, og genstarter går den stadig kold - så ud med kablet og der er XP igen)

og jo den ER formatteret i XP, og kan kan læse og skrive på den...

- men genstart og den er død igen...

jeg sendte tidligere et bundkort ind af samma årsag, og fik det byttet - men det er det samme på dette kort... :(
Avatar billede moroax Nybegynder
09. november 2012 - 17:50 #6
Lukker...