Avatar billede stellahell Nybegynder
16. marts 2008 - 20:53 Der er 5 kommentarer

Kan ikke kopiere en .exe fil fra cd

Hej hej,

Ok, nu er jeg endeligt hoppet med på Vista-bølgen (Home Premium 32 bit) og er allerede ved at være ret træt af det. Der gik næsten to timer fra det var installeret til der kom Blue Screen og Death... fordi jeg installere ZoneAlarm... wow. Ved genstart var det noget i stil med "Windows kan ikke finde én eller anden fil bla bla bla, og kan derfor ikek starte op...". Men nok om det :)

Anyhoo, er der nogen der kan forklare hvordan jeg kan kopiere en .exe fil fra en cd og til mit skrivebord???

Jeg får følgende popup-fejl hver gang:
"Du skal ha tilladelse til at udføre denne handling" og ingen valgmuligheder for at fæytte den alligevel.

Jeg er administrator på computeren og har slået UAC fra... fatter det ikke. Jeg kan heller ikke få lov til at køre exe filen fra cd'en.
Det var dog den mest tåbelige feature i Vista indtil videre...

Tak for al hjælp! :)
Avatar billede stellahell Nybegynder
16. marts 2008 - 22:33 #2
Aah jeg troede lige den var der :) Men desværre hjalp det heller ingenting... fatter det slet ikke. Der ligger to exe filer på en cd. Jeg kan kopiere den ene over på skrivebordet, men ikke den anden. Magisk Vista...
Ellers må jeg jo prøve at ringe til Microsoft og høre hvad de synes.
16. marts 2008 - 22:46 #3
((Lad os se/læse om andre reagere på denne tråd...))
Avatar billede olebole Juniormester
16. marts 2008 - 22:55 #4
<ole>

Prøv at skrive dette i en fil og kald den 'copyFile.vbs':

Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set aFile = fso.GetFile("H:/blabla.exe") 'Eller hvad dit CD-drev nu hedder
aFile.Copy("C:/blabla.exe")
MsgBox "Skidtet er (vist nok) kopieret."

- og dobbeltklik på den

/mvh
</bole>
Avatar billede stellahell Nybegynder
17. marts 2008 - 11:50 #5
Det vil jeg lige prøve når jeg kommer hjem ole, men det jeg synes bare ikke det kan passe at Vista ikke vil lade mig kopiere en exe fil fra en cd...
Havde samme problem da jeg skulle kopiere en fil der hed "blabla.html.js" fra én harddisk til en anden - der måtte jeg omdøbe filen, for at få lov til at kopiere den. Har dog ikke prøvet at kopiere den efter jeg er blever super admin.