Avatar billede jtm Nybegynder
19. marts 2008 - 11:42 Der er 1 kommentar

udtræk af svartider for en exchange mailadresse

Hej Eksperter

Jeg sidder med en e-mail adresse, hvor indkomne mails besvares af flere medarbejdere.
Vi vil gerne lave nogle dataudtræk til statistik, så vi kan se hvor lang tid der går fra vi modtager en e-mail og til en medarbejder har besvaret den.
I disse dataudtræk er vi ligeglade med hvilken medarbejder der besvarer, vi ønsker blot data for hvornår vi modtog mailen og hvornår et svar sendes retur.

Er der nogen der har nogen løsninger til hvordan dette kan gøres?

Det skal lige siges at vi kører Exchange 2003

Håber der er nogen der kan hjælpe.
Avatar billede supertekst Ekspert
25. marts 2008 - 09:43 #1
Forslag - kommentarer modtages gerne:

I en Excel-fil er VBA-koden udvidet med en reference til OutLook. Ved åbning af filen gennemlæses alle mails i indbakken. Disse vises i en Userform, der indeholder følgende:

Listbox1:
Alle mail vises med følgende data ”Afsendernavn, Emne & Modtagelsestidspunkt”.

Textbox1:
Tekst modtaget - ved udpegning af en mail vises teksten fra ”mail-body”.

TextBox2:
Heri kan svar indtastes

Knap1: Besvar
Besvar – den pågældende mail forsynes med svaret og returneres sammen med den oprindelig tekst. Mailen slettes fra indbakken.
I selve regnearket oprettes en række med følgende data:
Afsender, Emne, Modtagelsestidspunkt, Svartidspunkt, Tidsdifference mellem Modtagelse/Svar – intervallet skal fastlægges (Dage/ Timer/ Min.) samt teksten fra den besvarede mail.

Knap2: Luk

Bemærkning:
Der kan evt. installeres en kode, der forhindre, at meldingen ”Et program forsøger at sende…..”. Koden er hentet fra nettet og virker OK.