Avatar billede miic Nybegynder
23. marts 2008 - 18:29 Der er 4 kommentarer

Crasher hele tiden

Hej!
Jeg har de seneste par måneder haft et noget så irriterende problem på min bærbar computer. Fra tid til anden (op til flere gange på én dag) crasher den og jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvorfor. Det har intet med batteriet at gøre, da det funker fint.

Jeg tror muligvis det har noget at gøre med, at den bliver overophedet - den gør det ofte når jeg har en del kørende på samme tid (men det er alligevel ikke specielt meget, oftest kun winamp, msn messenger (især ved gruppesamtaler) og firefox).

Jeg har også oplevet at det stortset altid sker når jeg scanner for virus og spyware - jeg kan ikke komme igennem en virusscanning uden den crasher og derved kan jeg aldrig få scannet for virus. Jeg har prøvet mange forskellige antivirus og antispyware programmer, men alle gør at den crasher.

Har I nogen idé om hvad det er der gør at den crasher - og ved I hvordan jeg skal løse dette problem?

På forhånd, mange tak.
Mic.
Avatar billede voldby Nybegynder
25. marts 2008 - 20:37 #1
1. Sørg for at kølingen fungerer. Kører ventilatoren når du starter maskinen op? Hvis ikke, så gør den ren for snavs. Brug en støvsuger (sæt den på laveste hastighed - hvis muligt) og brug en tændstik, til at holde ventilatorbladene stille med. Du kan risikere at ødelægge lejret hvis ikke.
2. Opdater driveren til dit lydkort.
3. Kør scandisk på dit drev for hardwarefejl.
Avatar billede miic Nybegynder
27. marts 2008 - 15:04 #2
Hej voldby, tak for dit svar!

Jeg kan høre køleren i min bærbar køre hele tiden, så jeg tror ikke det er problemet. Jeg vil dog prøve at "støvsuge" den for muligt støv.

Jeg må nu indrømme, at jeg ikke er den store "computernørd" og er derfor ikke helt så god til alt det tekniske - som fx at opdatere driveren til mit lydkort og køre en "scandisk" (hvad er det og hvordan gør man?).

Det kunne være rart at få svar på mine sidste to spørgsmål her, og tak for din kommentar indtil videre! :)
Avatar billede miic Nybegynder
30. marts 2008 - 20:34 #3
Hej igen!

Jeg har nu udført en scandisk og ingen hardwarefejl blev fundet. Jeg har ligeledes prøvet at opdatere mit lydkort, men der var ingen opdatering til rådighed.

Jeg er stadig lidt på bar bund hvad angår den konstante crashen - er der nogle som har en idé om hvad det kan være? Jeg tror det er CPUen der bliver overbelastet - men det er af ting som Firefox, Skype og MSN der pludselig tager mange ressourcer.

Nogen idéer til hvad det kan være?
Avatar billede voldby Nybegynder
31. marts 2008 - 09:43 #4
Bliver din computer meget varm, der hvor CPU'en er placeret? Så er mit gæt at din køler eller blæser ikke virker optimal mere.
Det kan også godt være RAM, der ikke har det så godt. Download og installer nedenstående program og se hvad resultat det giver.
http://www.download.com/Heavyload/3000-2086_4-10178218.html?tag=lst-2