Avatar billede farmargren Nybegynder
25. marts 2008 - 16:02 Der er 4 kommentarer

Virker et 4GB SD-kort i HX4700 ?

Hej bruger nu et 2GB SD-kort i min PDA HP HX4700virker fint.
Inden køb af 4GB SD-kort ville høre jeres erfaringer kan det virke ?
Måske bestemt fabrikat eller type
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. marts 2008 - 09:06 #1
Har ikke prøvet i HX4700, så jeg kan ikke give dig et konkret svar.
I min egen lidt ældre HX2100 virker et 4GB kort IKKE! - så du gør helt ret i at undersøge før købet.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. marts 2008 - 09:23 #2
En søgning rundt omkring, giver ikke noget specifikt på 4700´eren.

Jeg kan se helt generelt at folk skriver, at 2GB er den normale grænse, men visse nogen har held med 4GB kort. Det nævnes at det ikke må være STHC kort. Og så er der en der foreslår at man partitionerer et 4GB kort i flere partitioner. Det kunne måske være en løsning, omend jeg ikke er sikker på hvordan det lettest gøres...

Det nævnes også at SanDisk kort som regel virker.

Så svaret er "måske" :-)

Jeg har rodet en del rundt på "handheldt" forum her: http://forums12.itrc.hp.com/service/forums/bizsupport/questionanswer.do?admit=109447627+1206519539913+28353475&threadId=1124334
Måske kan du selv finde mere.

Manualerne og FAQ for 4700´eren har jeg også været igennem - der står mellem linjerne: "Spørg producenten af kortet"... - så de er heller ikke nogen hjælp.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
22. april 2008 - 16:17 #3
Og så en opdatering...

Jeg blev inspireret, og købte et 4GB ikke SDHC kort - og det virker sørme i min gamle HX2200´er.

Eneste problem er at jeg havde problemer med at finde en kortlæser til en PC, der kunne læse det pre-FAT32 formatterede kort - jeg turde jo ikke omformattere det, af frygt for at min PDA pludselig ikke kunne læse det.

Men det kan altså lade sig gøre...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
22. april 2008 - 16:19 #4
Hov - og lige for at redegøre for navneforvirringen - min PDA er en HX2200 - men mere kendt som iPaq 2110. Derfor både benævnt det ene og det andet :-)