Avatar billede dallas16 Nybegynder
26. marts 2008 - 16:00 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

PS/2 port er muligvis defekt

Jeg har en gammel PC med Windows95 og her er porten til min mus brændt af... Hvad gør man så?

Denne PC skal af andre grunde køre Windows95.
Jeg har forsøgt med at spillterkabel og så det i tastatur porten, men det virkede ikks, så ville PC slet ikke starte op.

Kan man på nogen måde får en ny port til min PS/2 mus ?

Der er USB udgang på PC'en med der sker INTET når jeg sætter en USB mus til...

Nogen gode forslag ?
Avatar billede thov Forsker
26. marts 2008 - 16:18 #1
Du skal 'bare' have fat i en mus til seriel port (DB9 stik), for sådan en gammel computer har sikkert to af slagsen.

Og for at lette eftersøgningen, så har jeg en jeg kan undvære :-)
Avatar billede dallas16 Nybegynder
26. marts 2008 - 18:16 #2
Er det rigtigt, er det virkelig så nemt ?
Den der mus du kan undvære, smider du den så i en kuvert og hvad skal den koste ?
Avatar billede thov Forsker
26. marts 2008 - 23:36 #3
Ja, så nemt er det :-)
Den koster portoen (vistnok 20,5 kr.) hvis den skal sendes herfra (Virum).
Avatar billede dallas16 Nybegynder
27. marts 2008 - 00:19 #4
JEg har lige konstateret, at serialporten er optaget af et modem. KAn man så købe endnu en seralport og sætte i bundkortet???
Avatar billede thov Forsker
27. marts 2008 - 01:05 #5
Har den ikke to porte ? Den ene kan evt. være DB25 (aflangt, som LPT printerporten, bare som hanstik).
Avatar billede allanfo Praktikant
27. marts 2008 - 01:09 #6
Hvis den er så gammel, at den har ISA-slots, er det nok svært at finde et kort der kan passe i.

Ellers kan du vel bare fjerne modemet?
Avatar billede thov Forsker
27. marts 2008 - 01:32 #7
Så længe computere har haft COM porte, har der været 2 bøsninger.
I mange år var det en DB9 og en DB25, senere 2 stk. DB9, indtil de 'forsvandt'.

Men kommer det dertil, så har jeg da også en mus med DB25 stik - og en DB25 -> DB9 konverter :-)
Avatar billede dallas16 Nybegynder
27. marts 2008 - 10:02 #8
Jo den har den der aflange port.
Så er det en mus med et såkaldt DB25 stik der er løsning.
Ville su sende sådan en til mig thov ?
Avatar billede thov Forsker
27. marts 2008 - 16:41 #9
Så er det en rigtig gammel svend, den computer :-)
For en sikkerheds skyld, må jeg hellere sende begge mus (DB9 og DB25) samt konverteren (DB25 -> DB9) - så burde det være muligt at kombinere stumperne, så mus og modem funker samtidigt.

Hvor skal det sendes hen ? Du kan evt. maile på torstenh#dbmail.dk (erstat # med @).
Avatar billede dallas16 Nybegynder
27. marts 2008 - 18:30 #10
Det er en aftale, jeg har sendt dig en mail.
Du skal for god ordens skyld også have dine velfortjenete point. Sender du et svar
Avatar billede thov Forsker
28. marts 2008 - 00:51 #11
Ok, et svar er her :-)