Avatar billede hjalte81 Nybegynder
01. april 2008 - 09:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Min nye bærbare larmer, hvad kan jeg gøre?

Hej.
Jeg har lige modtaget en helt ny Toshiba A200-1UV (http://nordic.computers.toshiba-europe.com/cgi-bin/ToshibaCSG/jsp/productPage.do?LNG=19&service=ND&PRODUCT_ID=138135#)

Den er rigtig fed, og er meget tilfreds, lige pånær een ting;
Blæser larmer ret meget, og det værste er, at den går igang i et par sekunder, så stopper den i et halvt minut måske, og går så igang igen.

Hvad kan det være der gør det. Jo, varme selvfølgelig. Men er der noget jeg kan gøre for at stoppe det.

Det skal lige siges, den gør det også når jeg lige har tændt computeren, eller den bare står tændt uden at lave noget.
Avatar billede tinux Nybegynder
01. april 2008 - 09:50 #1
Når computeren ikke laver noget, eller den ikke skal bruge alle sine ressourcer kan du sætte strøm-profilen til "power saver" (eller hvad den nu hedder på din computer).
Jeg bruger den på min bærbare hvis jeg bare skriver eller lignende.

Du kan også bruge programmet "RmClock" til at ændre mere på den måde der throttles, eller til at undervolte, men det er mere kompliceret (og "farligt").Hvis det er kan du finde vejledninger til hvis du googler.

Muligvis også andre metoder (jeg er ingen guru).
Avatar billede heltfin Nybegynder
03. april 2008 - 10:28 #2
strøm-profilen til Balanceret
Avatar billede hjalte81 Nybegynder
12. april 2008 - 22:23 #3
Det virked at øndre strømprofil, og så læste jeg på et forum, at der også er noget med at det er en fejl i den nye BIOS??

Smid et svar, så I kan få points.
Avatar billede tinux Nybegynder
14. april 2008 - 09:11 #4
Jamen her er da så et svar.