Avatar billede nekjam Nybegynder
01. april 2008 - 18:49 Der er 6 kommentarer

afspille quicktime på website

Hej!

Jeg har en quicktimefilm som jeg gerne vil have popper op i netop den størelse filmen har og afspiller når jeg klikker på en knap. Hvilken kode skal leg putte på knappen?
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
01. april 2008 - 19:10 #1
Du skal kigge på en EMBED

http://www.htmlcodetutorial.com/embeddedobjects/_EMBED.html

<object classid="clsid:02BF25D5..." ...>
<param name="src" value="sample.mov"></object>
Avatar billede nekjam Nybegynder
01. april 2008 - 19:53 #2
Men filmen skal IKKE være en del af siden på websitet, den skal som en pop-up komme op når man klikker på linket
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
01. april 2008 - 20:06 #3
Så laver du en popup via java script:
kan du gøre på følgene måde:
http://www.pcfreek.dk/?p=278

Den loader en side.html side. i denne film smider du EMBED/object koden.
Avatar billede roenving Novice
02. april 2008 - 17:07 #4
Kan du ikke bare:

<button onclick="window.open('/film/dinFlashTing','flashWindow','width=215,height=160,status=0');return false;">Vis filmen</button>
Avatar billede nekjam Nybegynder
02. april 2008 - 17:33 #5
problemet er, at jeg benytter et CMS system hvor jeg kun har mulighed for simpel HTML
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
02. april 2008 - 17:36 #6
Hvis du vil ha en popup funktion så skal du ændre i cms systemets kodefiler.

ellers kan du også bare skrive html uden javascript.

<a href="SideTilHvorQuickTimeMovieEr.html">Se film</a>

Og på SideTilHvorQuickTimeMovieEr.html siden har du så EMBED/object koden.