Avatar billede lzs Nybegynder
01. april 2008 - 20:45 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

To filsystemer på samme harddisk?

Aner ikke, hvor dette spørgsmål skal placeres, så prøver bare lige her :)
Jeg har lige købt en ekstern harddisk på 500 gb, som jeg havde forestillet mig jeg både skulle bruge til min pc og ps3. Men da Ps3'en ikke kan bruge ntfs ville jeg høre om det er muligt at opdele harddisken i to og f.eks. lave 100 gb til fat32 og så resten til ntfs?
Og hvis man kan, hvordan gør man så? :)
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2008 - 21:09 #1
DEt er intet problem www.helgec.dk/gparted.html
Avatar billede matcho Nybegynder
01. april 2008 - 21:12 #2
Sæt den i din pc som nr 2 HD,gå så i diskhåndtering:
Højreklik denne computer>adminstrer> diskhåndtering så laver du en partition på 100GB og formaterer den til fat32 når det er gjordt opretter du en partition på resten og formaterer i ntfs.
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2008 - 21:59 #3
"matcho"  Hvordan er det lige du laver en FAT32 partition på 100 Gb. når du kørr XP ??
Avatar billede lzs Nybegynder
01. april 2008 - 23:18 #4
Mange tak skal i have :) jeg prøver lige det program du har skrevet om i morgen helgec, så må jeg jo se om jeg kan finde ud af det :D
Avatar billede matcho Nybegynder
01. april 2008 - 23:18 #5
DU har ret helgec, det er fordi jegt plejer og lave det i en ekstern usb box.
Avatar billede lzs Nybegynder
02. april 2008 - 18:59 #6
Måske du kunne hjælpe mig lidt helgec?
Jeg har hentet den nyeste gparted-livecd herfra http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=115843&package_id=173828 og har brændt den ud så jeg kan boote på den. Når den starter kommer allerførst dette billede http://lassezschmidt.googlepages.com/1.JPG og jeg vælger den øverste. Den fortsætter så, men går i stå her http://lassezschmidt.googlepages.com/2.JPG hvad er det lige jeg gør forkert? :D
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2008 - 19:26 #7
Jeg vil gerne hjælpe dig men det kræver altså at du bruger det link jeg henviser til
Avatar billede lzs Nybegynder
02. april 2008 - 19:33 #8
Jamen det er også det jeg prøver på :) men troede jeg skulle hente en live cd. Men kan du så ikke lige uddybe dette:

"Boot op på INSERT-> højreklik med musen på skrivebordet -> Terminal session -> Aterm-superuser -> i Terminalen skriver du gparted -> enter"

Hvordan booter jeg op på insert?
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2008 - 19:45 #9
Download www.helgec.dk/insert.iso (brændes som bootimage)
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2008 - 19:46 #10
Og så booter du på Cdèn
Avatar billede lzs Nybegynder
02. april 2008 - 19:56 #11
Ah ok :)Det prøver jeg lige
Avatar billede lzs Nybegynder
02. april 2008 - 21:30 #12
Så fik jeg det vil at virke, det gik jo bare super hurtigt, når man lige brugte den rigtige cd ;) men du skal have mange tak for hjælpen helgec, smid et svar :D
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2008 - 21:34 #13
Forsat god aften