Avatar billede dcheng Novice
02. april 2008 - 15:44 Der er 15 kommentarer

Fjerne "mug" fra billede.

Nu er den gal igen, mine forældre har nu igen fundet et gammelt billede.

http://chengonline.dk/0329010.jpg

Er der nogen som kan hjælpe med at fjerne det mug som er der?

Håber der er nogle som gider at hjælpe, på forhånd tak!
Avatar billede hojben Novice
02. april 2008 - 17:40 #1
kan man overhovedet det? godt nok meget pillearbejde i så fald
Avatar billede jernrosen Nybegynder
02. april 2008 - 18:01 #2
Øhhh - ja det kan man godt ...... men men men

efter at jeg har arbejdet med billedet og retoucheret - kun i 3 ansigter og en dragt! - i over 1 time melder jeg fra på denne opgave !

Jeg har så til gengæld et bud på en lidt lettere løsning på dit problem *S*

Overbevis din mor om at det lige præcis er tidens tand, der gør dette billede til noget specielt - noget unikt - muggen og prikkerne gør det levende - det beviser at tiden går og vi er (uanset om vi kan lide det elller ej) nødt til at gå med.

Det økonomisk uansvarlige alternativ er :
at tage det med til en professionel fotoretouchør og betale prisen for at få originalen behandlet på ordentligt vis. Det koster bunker af penge - til gengæld er det "det rigtige og eneste sande" billede din mor derefter har.
Avatar billede hojben Novice
02. april 2008 - 18:57 #3
et klart fedt billede.. mug eller ej!

Kan da godt følge dig i at det kunne være godt at få fjernet støjen men alligevel, det skal jo heller ik se ud som om at billedet er taget forleden.
Avatar billede old-faithful Praktikant
03. april 2008 - 01:01 #4
Det ville nok være meget tidskrævende at fjerne al den "mug", men jeg er overbevist om at man kan gøre muggen langt mindre fremtrædende ved blot at regulere brightness/contrast og evt. curves, navnlig ved at gøre billedet (som i forvejen er meget lyst) en del mørkere.
Avatar billede dcheng Novice
03. april 2008 - 04:59 #5
hmm ok, jeg venter lige med at lukke spm, for at seom der skulle være andre. Synd jeg ikke selv fatter photoshop ret godt. Men tak for alle input!
Avatar billede old-faithful Praktikant
03. april 2008 - 13:42 #6
Her kan du se hvad jeg mener: http://img138.imageshack.us/my.php?image=gammeltbilledebw2ge4.jpg

Hvis du også vil have fjernet al snavs osv. kan det anbefales at kigge på Photoshops "clone stamp" redskab (ligner et stempel). Hvis du ikke har PhotoShop har flere gratis programmer en sådan funktion, f.eks.:
  • http://photofiltre.free.fr/download_en.htm
  • http://wang.zhenzhou.googlepages.com/
  • http://www.gimp.org/
Avatar billede jannike Nybegynder
04. april 2008 - 18:33 #7
Brug dust and scratches (filter) - det har jeg gjort og filteret er lavet til samme formål :) Jeg kan gøre det for dig mod (ikke så mange) kr/øre, men prøv om du ikke kan. Held og lykke med projektet!
Avatar billede jannike Nybegynder
04. april 2008 - 18:37 #8
ah- testede lige, dit billede kræver liiidt mere end bare dust+scratches, (dvs også noget cloning + plaster) men kan stadig godt hjælpe.
Avatar billede mwm77 Nybegynder
08. april 2008 - 15:21 #9
Hej..

Jeg vil godt gå ind og fjerne alle de mug pletter, og gøre billedet retouched fra bunden. Jeg skal dog lige sige at det kommer til at tage en del tid at få det fiksede så det står flot igen, og det er ikke en helt billig opgave, da der er mange detailjer samt gråtonerne i deres tøj og billeder i baggrunden, men jeg vil godt lave det for dig. Jeg vil tror at der er mange på nettet der er gode til photoshop og andre retouch programmer, men du vil nok finde en del der gir op på denne opgave da det er en ganske krævendne opgave og kræver at holde tungen lige i munden. Der findes kun en rigtig vej at få dette billede til at stå flot igen og det er ved at lave pille arbejdet, da gråtonerne ligger meget tæt på hinanden i sådan et sort/hvidt billede, og mange detailjer vil gå tabt ved at bruge photoshops fast funktioner brightness, saturation etc... Anyway du er velkommen til lige at kontakte mig, hvis du skulle ha intresse.

            Mvh..mwm
Avatar billede enriko Nybegynder
13. april 2008 - 23:07 #10
Dcheng. Vent på mig i nogle dage , så får du et billed :)
Avatar billede enriko Nybegynder
19. april 2008 - 02:21 #11
Her er  det første version af billedet , dener langt fra færdig , men ville lige høre jeres mening om det :D

http://img182.imageshack.us/img182/7555/50289559gd7.jpg
Avatar billede dcheng Novice
23. april 2008 - 20:13 #12
Hej enriko

Det ser fint ud, jeg er glad og tilfreds, alle point tilhører dig. Du skal blot smide et svar.

Tusind tak!
Avatar billede dcheng Novice
23. april 2008 - 20:13 #13
forresten beklager svar tiden, men det er fordi jeg er på ferie pt. hehe
Avatar billede enriko Nybegynder
23. april 2008 - 20:41 #14
sådan så billedet ud på det link efter en times arbejde, jeg er ikke engang færdig , måske bliver det bedre hvis du vil
Avatar billede computerlab Nybegynder
26. september 2008 - 16:01 #15
Det var ellers lige en opgave for mig. Du kan bare kontakte mig en anden gang, så skal jeg fixe den.

Mvh
Brian Jørgensen

ComputerLab
Data & Design

www.ComputerLab.dk