Avatar billede jchsb Nybegynder
07. april 2008 - 18:44 Der er 11 kommentarer

Hvilket Motherboard skal jeg vælge (Biostar, ASRock eller Asus).

Hejsa jeg skal ha nyt Bundkort.

Jeg har iforvejen en Intel Pentium 4 3.0 GHZ 800 MHZ FSB Dual-Core Processor og et Sapphire ATI Radeon x700pro (GDDR3 ram) Hybrid grafik kort.

Jeg har kikket på 3 af de følgende bundkort og vil ha lidt ekspert hjælp inden jeg køber et.

det er i lowprise enden idet jeg ikke går efter det tynge grej ;)

Men her er en link til dem jeg har kikket på.

http://www.edbpriser.dk/Products/Compare.asp?Similar=true&Products=375247&Products=406807&Products=398199

Hvadfor et af de 3 vil køre best med det jeg i forvejen har.

Eller vil i foreslå et helt andet er jeg ikke afvigende.
Avatar billede webexp Nybegynder
07. april 2008 - 19:14 #1
uden at have kigget så har jeg haft meget gode erfaringer med Asus Bundkort
Avatar billede jchsb Nybegynder
07. april 2008 - 19:44 #2
ja jeg har også et Asus p4c800 Deluxe og det kører bare, men jeg har også hørt godt om ASRock? - Biostar siger mig ik noget, men de 3 kort dækker de behov jeg har (Tror jeg nok) - med det grafikkort og den processor jeg har liggende. men hvad for et vil køre best, for det er ik det helt vilde erfaring jeg har - men hvis jeg vælger et bundkort som ikke kan håntere grafikkortet ordentligt, bliver man aldrig tilfreds med det og det dutter ik ;) - så er der en køndig ekspert som lige kan sige, det kort kører best med det du har liggende....
Avatar billede jchsb Nybegynder
07. april 2008 - 20:11 #3
ASRock´en har Intel P31/G31 Express chipset og

Asus´et har Intel P965 Express......

Hvad er best og hvad er der af fordele og ulæmper ?? med de 2 typer ??
Avatar billede jchsb Nybegynder
07. april 2008 - 20:34 #4
Hey...................... Det Ka Da Ik Passe At Der Ik Er Nogle Hardcore Til At Svare På Nogle Simple Spørgsmål............. øhhhhhhhh.......... altså for de hadcore, for mig er det en jungle at finde rundt i?
Avatar billede webexp Nybegynder
07. april 2008 - 20:52 #5
jeg har elvfølge lige også en asrock kort og må indrømme har ikke mærket forskel det er for mig svært at vudere hvad der er bedst syntes jeg det er nemlge en jungle men som jeg skrev tidligere jeg har kun haft posivivt erfaring med Asus og jeg ville holde mig til asus men igen jeg holder mig til de mærker jeg kender og har haft det godt med ogfinder så et kort  der passer mig i det mærke jeg føler mig bedst med
Avatar billede fuglen1 Novice
07. april 2008 - 23:07 #6
såvidt jeg ved er det Asus der producere Asrock kortene.
Asrock er vel enlig en doscount udgave af Asus.

Kender dog ikke Biostar
Avatar billede Jensen DK Novice
08. april 2008 - 07:22 #7
http://www.eksperten.dk/spm/826767 Du må ikke have 2 ens spørgsmål luk det ene.
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. april 2008 - 20:55 #8
Der er nogle der påstår at Asrock er Asus OEM bundkort - om det passer kan jeg ikke udtale mig om.

Du har set at de bundkort du har valgt bruger DDr2 ram, ikk?
Avatar billede jchsb Nybegynder
08. april 2008 - 22:28 #9
john_stigers.

Ja selfølgeligt er jeg klar over át det er ddr 2 ram kortene skal bruge ??? hvorfor ???

Og ang. at ASRock skulle være Asus OEM ???? er ganske rigtigt - ASRock var i starten et (2002) Low-Cost Motherboards fra ASUSTEK, men om det stadigt er det i dag, ved jeg ikke for idag ka du jo få et stort og dyrt bundkort på højde med ASUS.

Men har er et link > http://www.pcworld.com/article/id,106904/article.html

Men nu ikke mere om hvad der er hvad - men hvad er forskelden på P31 / G31 Ekspress chipsæt og P965 Ekspress..... (Ulæmper og fordele).....
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. april 2008 - 23:01 #10
Asrock har ikke noget at gøre med Asus.

Asrock er idag stadig et discount bundkort.

Asrock logoet ligner det gamle Asus logo til forandring.

http://www.theinquirer.net/en/inquirer/news/2002/11/05/asus-distances-itself-from-asrock-subsidiary

---------------------------------------------------------------------------------

p31/G31 er det nyeste chipsæt, så uden at kende noget til produkterne i detaljer, vil jeg påstå at dette chipsæt er det bedste valg. Det giver således også mulighed for at opgradere til Core2 Duo cpu på et tidspunkt.

Når det så er sagt, bedes du lægge mærke til at jeg kun nævnte chipsæt - ikke fabrikant. Jeg har prøvet Asrock nok til at det mærke kommer ALDRIG i min pc igen.

Nu nævnte du selv Asus, så overvej dette som så vidt jeg kan se kan være alternativ til det du selv valgte: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=437324
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. maj 2008 - 17:39 #11
Kommentar: silbidor
08/04-2008 07:22:38 http://www.eksperten.dk/spm/826767 Du må ikke have 2 ens spørgsmål luk det ene.

?