Avatar billede doodoo Novice
09. april 2008 - 12:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fra php til xml til html men hvordan

Hey gutter..

Se nu har jeg fundet dette script . og ja, jeg er helt grøn i det her så håber i kan hjælpe:

<?php
// constants
$realm="Steamwheedle+Cartel";
$guild="Saints+Of+Chaos";
$char = $_GET['char'];

If ($_GET['view']== "char")
$url = "http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=" . $realm . "&n=" . $char;
else
$url = "http://eu.wowarmory.com/guild-info.xml?r=" . $realm . "&n=" . $guild . "&p=1";

define("USE_CURL", true);
$ch = curl_init();
$useragent="Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-GB; rv:1.8.1.6) Gecko/20070725 Firefox/2.0.0.6";
curl_setopt ($ch, CURLOPT_URL, $url);
curl_setopt ($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, TRUE);
curl_setopt ($ch, CURLOPT_USERAGENT, $useragent);
$xml=curl_exec($ch);
curl_close($ch);

echo $xml;

$char ="";
$xml = "";
$_GET['char']="";
$_GET['view']="";

?>

Resultat: www.saintsofchaos.com/08/rooster.php
- hvis i ser i kildekoden så skriver den XML ud i php filen.

Mit spørgsmål:

Kan man udskrive alt dette til en XML fil /evt med noget chmod??
Derefter læse det igen med HTML/CSS fra XML filen så jeg kan sætte det op i divs/tables?
- eller findes der andre løsninger der er lettere?
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. april 2008 - 13:13 #1
Så kan du jo kigge på dette spørgsmål : http://www.eksperten.dk/spm/826962 og se henvisningen til simplexml
Avatar billede doodoo Novice
09. april 2008 - 13:28 #2
$filename = 'memberlist.xml';
if (is_writable($filename)) {
if (!$handle = fopen($filename, 'a')) {
echo "Cannot open ($filename)";
exit;
}
if (fwrite($handle, $xml_output) === FALSE) {
echo "Cannot write to ($filename)";
exit;
}
echo "Success, wrote ($xml_output) to ($filename)";
fclose($handle);
} else {
echo "The file $filename is not writable";
}

Jakob - du skal nok finde nogle svar istedet for at tro folk kan alt selv?
Jeg er her for at lære, ikke for at læse 38 sider om alt mulig andet omkring det sprog jeg spørger til.
Avatar billede w13 Novice
09. april 2008 - 13:35 #3
Jakobdo hentyder nok til, at de fleste herinde går ind for hjælp-til-selvhjælp, at vi sidder her i vores fritid og har andet at lave end at lave færdige koder til folk, og at man generelt lærer meget mere ved at prøve selv end ved at få den færdige kode udleveret.
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. april 2008 - 13:46 #4
doodoo: Du lærer jo ikke noget ved at du får færdige løsninger.
Dem som laver færdige løsninger, hvordan tror du de har lært det ?
Man skal jo kravle før man kan gå, og hvis du får et færdigt script som ikke virker, så aner du jo intet om hvorfor det ikke virker.
Så nogle gange er det tilladt at tænke og prøve en smule selv...